کد خبر: ۱۸۹۲۹۸
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۰
آنگونه که مسئولان مصری گفته‌اند بیشتر کشته شدگان افراد غیرنظامی هستند که برای ادای نماز جمعه به این مسجد در روستای الروضه رفته بودند. نظامیان مصری نیز در نماز جمعه شرکت داشتند.
گروه‌های تندرو وابسته به داعش در شمال استان سینا در حمله به نمازگزاران دست کم 235 نفر را کشته و 100 نفر را زخمی کردند.

 به نقل از شبکه خبری اسکای نیوز، آنگونه که مسئولان مصری گفته‌اند بیشتر کشته شدگان افراد غیرنظامی هستند که برای ادای نماز جمعه به این مسجد در روستای الروضه رفته بودند. نظامیان مصری نیز در نماز جمعه شرکت داشتند.

حمله به مسجد شهرک الروضه در استان سینای شمالی رخ داده و احتمال می‌رود از سوی گروه‌های تندرو وابسته به داعش برنامه‌ریزی شده باشد. مهاجمان مسلح که پلیس مصر اعلام کرده شمار آنها به 30 نفر می رسید، پس از منفجر شدن بمبی در مسجد سوار بر چند خودرو به آن حمله کردند و پس از تیراندازی به نمازگزاران موفق به فرار شدند.  آنها همچنین خودروهای ساکنان را در اطراف مسجد به آتش کشیدند و مسیرهای منتهی به روستای الروضه را بستند. این حمله به‌دلیل اینکه یک مسجد و نمازگزاران را هدف قرار داده در نوع خود در مصر بی‌سابقه است گرچه نیروهای نظامی مصری نیز در این مسجد حضور داشته‌اند. به گفته وزارت بهداشت مصر 100 تن در این حمله زخمی شدند.

در بیمارستان بئر العبد در استان سینای شمالی وضعیت فوق‌العاده اعلام شده است. در پی این حمله وزارت کشور مصر در قاهره پایتخت این کشور وضعیت فوق العاده اعلام کرد. ارتش مصر نیز به نیروهایی خود در شمال شبه جزیره سینا آماده باش کامل داد. عبدالفتاح السیسی رئیس جمهوی مصر سه روز عزای عمومی اعلام کرده است. استان سینای شمالی محل اصلی فعالیت‌های تندروها بویژه گروه‌های افراطی وابسته به داعش است و بارها حملاتی علیه نظامیان مصری در این استان رخ داده است.

منبع:ایران
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین