کد خبر: ۱۸۹۲۸۳
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۳۹۶ - ۰۴:۰۰
مایکل اوون ستاره سابق فوتبال انگلیس و تیم‌های لیورپول، منچستریونایتد و رئال‌مادرید تصمیم به شرکت در مسابقات اسب‌سواری گرفته است.
مایکل اوون ستاره سابق فوتبال انگلیس و تیم‌های لیورپول، منچستریونایتد و رئال‌مادرید تصمیم به شرکت در مسابقات اسب‌سواری گرفته است.

لحظه‌ای که مایکل اوون و همسرش هیچ وقت فراموش نمی‌کنند به اوایل ژانویه 2004 برمی‌گردد. همسر مایکل سوار بر اسبی به نام لوئی بود که اسب ناگهان به سمت عقب حرکتی کرد که باعث افتادن همسر فوتبالیست سرشناس انگلیسی شد. او البته خوش‌شانس بود که مصدومیتی که باعث تغییر زندگی‌‌اش شود، نصیبش نشد و فقط استخوان لگنش دچار شکستگی شد. اوون آن روزها کنار همسرش بود و به همین دلیل برد ۲ بر صفر لیورپول در جام‌حذفی مقابل تیم یوویل را از دست داد.

حالا همسر مایکل اوون، سلامت عقلی شوهرش را زیر سؤال برده چراکه مهاجم سابق تیم ملی انگلیس خودش را برای حضور در یک مسابقه خیریه اسب‌سواری به عنوان سوار کار آماده می‌کند. مسابقه‌ای که در منطقه اسکات در غرب لندن برگزار می‌شود.

اوون که خودش چند اسب مسابقه‌ای دارد در این مورد گفت: «ببینید، خودم می‌دانم که احمق هستم. وقتی با این ماجرا موافقت کردم احتمالاً چیزی خورده بودم و در حالت عادی نبودم! مادرم هنوز هم حامی همسرم است و می‌گوید این کار را نکن و همسرم هم که خودش یک بار سقوط بدی از روی اسب داشته مدام از من می‌پرسد: معلومه داری‌ چی کار می‌کنی؟»

همه فکر می‌کنند اینکاره‌ام!
ستاره سابق لیورپول و منچستریونایتد ادامه داد: «در 37 سالی که زندگی کرده‌ام هرگز روی اسب سوار نشده بودم، یعنی به خاطر فوتبال اصلاً اجازه چنین کاری را نداشتم.. به نظرم این یکی از انگیزه‌هایی بود که قبول کردم این کار را انجام دهم چون هر کس که به استبل من می‌‌آید و اسب‌هایم را می‌بیند از من می‌پرسد خودت هم اسب‌سواری می‌کنی؟ همه فکر می‌کنند من این کاره‌ام! اما در حالی که من اطلاعات زیادی در مورد این بیزینس دارم و تقریباً همه چیز را با جزئیات در مورد مسابقات اسب‌سواری می‌دانم ولی خودم حتی تا همین پنج ماه پیش حتی پایم را هم روی رکاب اسب نگذاشته بودم. وقتی از من خواسته شد که در مسابقه خیریه اسب‌سواری شرکت کنم پیش خودم گفتم خب این هم یک راه برای رسیدن به آمادگی بدنی مناسب و کم کردن وزن است چون همان‌طور که می‌دانید وقتی ما ورزشکاران بازنشسته می‌شویم نگه داشتن وضعیت بدنی ایده‌آل در شرایطی که زیاد فعالیت نمی‌کنیم اصلاً کار آسانی نیست. تا الان حدود هفت کیلو وزن کم کرده‌ام و باید در این هشت روزی که باقی‌مانده دست‌کم سه کیلوی دیگر هم وزن کم کنم.»

باید خودم را جمع کنم
این مسابقه اسب‌سواری قرار است جمعه هفته آینده برگزار شود. اوون حرف‌هایش با روزنامه انگلیسی اکسپرس را این‌طور ادامه داد: «البته جنبه‌های خیرخواهانه این مسابقه هم انگیزه بسیار مهمی برای من بود. چند سال پیش در ماراتن لندن شرکت کردم. زمانی که بازنشسته شدم با خودم فکر کردم که نمی‌توانم از الان به بعد روی کاناپه خانه‌ام لم بدهم و شیرینی بخورم و گاهی هم گلف بازی کنم. من باید خودم را جمع کنم و شروع به دویدن کنم و همیشه کاری برای انجام دادن داشته باشم که به خاطر آن صبح زود بیدار شوم.»

عجب غلطی کردم!
مایکل از سختی‌های تمریناتش این‌طور گفت: «الان که دارم با شما حرف می‌زنم پیش خودم می‌گویم این چه غلطی بود که من کردم! چون اصلاً نمی‌توانم هرچه دلم می‌خواهد را بخورم و هر روز هم باید سوار این ماشین‌های نیم‌ تنی (اسب‌ها) شوم که اساساً قصد کشتن تو را دارند! این کار اصلاً آسان نیست. اینجا مثل مدرسه اسب‌سواری نیست که همه هوایت را داشته باشند، تمرین برای مسابقه واقعاً سخت است.»

باید برنده شوم
اوون شخصیت همیشگی دوران بازی‌‌اش را حفظ کرده. او نمی‌خواهد که فقط در پیست «پرنس کانتریساید تراست» که مسابقه خیریه در آن برگزار می‌شود، حرکتی با اسب خود داشته باشد بلکه می‌خواهد هر طور شده برنده این رقابت باشد. به همین دلیل او یک اسب بسیار سر حال را (به گفته خودش) انتخاب می‌کند: «کارم را کم‌کم از یک اسب شش و نیم ساله و آرام شروع کردم و بعد با پیشرفت بیشتر اسب‌های جوانتر و سر حال‌تر را برای تمرین انتخاب کردم. مشکل این است که می‌خواهم با اسبی که انتخاب کرده‌ام (به نام کالدر) یک مقدار حرکات نمایشی منعطف انجام دهم اما این اسب خیلی بدن محکمی دارد. البته اسب بسیار باهوشی است و واقعاً برای شرکت در این مسابقه، بهترین انتخاب است. من نمی‌خواهم که فقط در این مسابقه یک شرکت‌کننده باشم بلکه احساس می‌کنم که می‌توانم رقابت کنم و برنده شوم.»

تمرینی برای افزایش اعتماد به نفس
ستاره سابق فوتبال انگلیس می‌گوید بابت این رقابت اضطراب زیادی هم دارد: «باور کنید در کل دوران فوتبالم اینقدر استرس نداشته‌ام. چهارشنبه هفته پیش برای یک مسابقه پشت درهای بسته به ولورهمپتون رفتیم. در یک فضای بسیار بزرگ اسب‌سواری کردیم و اسب‌ها هر طرفی که می‌خواستند می‌توانستند بروند اما من باید آنها را کنترل می‌کردم و در مسیری که می‌خواستم حرکت‌شان می‌دادم. آن تمرین در بالا رفتن اعتماد به نفسم تأثیر زیادی داشت.»

منبع : خبر ورزشی
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین