|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۲:۰۶
کد خبر: ۱۸۹۰۶۷
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۶ - ۰۴:۴۰
رئیس جمهوری فرانسه روز چهارشنبه در گفت و گو با شبکه تلویزیونی سی.ان.ان، فروش مهاجران آفریقایی به عنوان برده در لیبی را 'جنایت علیه بشریت' توصیف کرد.
 رئیس جمهوری فرانسه روز چهارشنبه در گفت و گو با شبکه تلویزیونی سی.ان.ان، فروش مهاجران آفریقایی به عنوان برده در لیبی را 'جنایت علیه بشریت' توصیف کرد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از پاریس، امانوئل مکرون گفت: انتقاد فرانسه از برده داری جدید در لیبی بی سابقه است اما باید به منظور انهدام شبکه های قاچاق انسان پا را از این فراتر بگذاریم.
رئیس جمهوری فرانسه پس از دیدار با آلفا کُنده رئیس اتحادیه آفریقا گفت: آنچه که در لیبی در جریان است، یک افتضاح غیر قابل پذیرش است که من آشکارا درباره آن با رئیس اتحادیه آفریقا صبحت کردم. آنچه که در لیبی اتفاق می افتد، جنایت علیه بشریت است.

وی ادامه داد: هشتاد درصد قربانیان قاچاق انسان و برده داری در لیبی را زنان و کودکان تشکیل می دهند، تجارتی که سالیانه دو نیم میلیون انسان را در بر می گیرد و سود سالیانه آن برای گروه های تروریستی بالغ بر سی میلیارد یورو می باشد.

در همین ارتباط، فرانسه امروز (چهارشنبه) خواستار نشست فوری شورای امنیت سازمان ملل متحد درباره موضوع برده داری در لیبی شد.

«ژان ایو لودریان» وزیر امور خارجه فرانسه در پارلمان این کشور گفت: فرانسه صبح امروز تصمیم گرفت، درخواست جلسه فوری شورای امنیت سازمان ملل برای بحث درمورد این مساله را مطرح کند.

وی افزود: این کار را به عنوان عضو دائم شورای امنیت انجام می دهیم؛ فرانسه از این اختیار برخوردار است و از آن استفاده می کند.

بر اساس این گزارش، چندی پیش سران کشورهای آفریقایی از جمله «محمد یوسوفو» رئیس‌جمهوری نیجر خواستار درج موضوع «تجارت برده در لیبی» در دستور کار اجلاس اتحادیه آفریقا طی روزهای 29 و 30 نوامبر (8 و 9 آذر ماه) در آبیجان شدند. نگرانی رهبران آفریقایی پس از آن شدت گرفت که شبکه سی ان ان آمریکا گزارشی درباره فروش مهاجران در مزایده علنی در لیبی پخش کرد.

در یکی از این گزارش‌ها یک قطعه فیلم که با تلفن همراه فردی ضبط شده بود، دو جوان را نمایش می‌داد که در یک مزایده علنی برای کار در مزرعه به فروش گذاشته شده بودند که هر یک به مبلغ 1200 دینار لیبی (معادل 400 دلار) فروخته شدند.

در همین ارتباط، روز شنبه حدود یک هزار نفر در پاریس تظاهرات کرده و برده‌داری در لیبی را محکوم کردند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین