|
|
امروز: يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۲۳
»
برای حضور شجاعانه در برابر آرژانتین؛
کد خبر: ۱۸۹۰۵
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۱
رئیس جمهوری اسلامی ایران گفت: در سالجاری و سال آینده سه برابر بودجه عمرانی مصوب در سال 93، منابع به استان لرستان تخصیص پیدا می کند.
حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی عصر پنجشنبه در خاتمه سفر دو روزه خود به استان لرستان در جمع خبرنگاران رسانه های این استان حاضر شد و به ارایه گزارش پنجمین سفر استانی خود پرداخت. رئیس جمهوری در این نشست خبری از مهمان نوازی و استقبال گرم مردم لرستان و مسئولان این استان تشکر و قدردانی کرد و گفت: از مردم شهرستان های مختلف این استان عذرخواهی می کنم که فرصت حضور و دیدار میسر نشد اما وزرا و نمایندگان دولت به تمام شهرستان های استان لرستان سفر داشتند.

روحانی ادامه داد: در این سفر هدف این بود که استان لرستان با توجه به استعدادها و ظرفیت های فراوانی که از لحاظ کشاورزی، صنعتی و گردشگری دارد، تحولاتی رخ دهد و مسئله بیکاری تا حد زیادی جبران شود.

وی ادامه داد: سدهایی ظرف امسال و سال آینده در این استان به بهره برداری می رسد که دو تا سه سد در سالجاری و یک تا دو سد نیز سال آینده به بهره برداری خواهند رسید که یکی از آنها برق آبی و مابقی کشاورزی هستند.

رئیس جمهوری تصریح کرد: در حال حاضر تنها حدود 12 درصد از ظرفیت صنعت استان استفاده می شود که تصمیم گرفته شد، از منابع صندوق توسعه ملی استفاده شود که این امر منجر به رونق صنعت و اشتغال استان خواهد شد.

وی افزود: در بخش دامداری نیز، مقرر شد وزارت کار تعاون و امور اجتماعی یک دامداری پنج هزار راسی تاسیس کند که هم خود و صنایع وابسته به آن باعث رونق بیشتری در استان لرستان خواهد شد.

وی ادامه داد: یک هتل نیمه کاره در خرم آباد وجود دارد که مقرر شده تا پایان امسال به بهره برداری برسد و بنیاد مستضعفان هم قول داده یک هتل چهار ستاره در این شهر احداث کند که سازمان گردشگری و میراث فرهنگی کمک خواهد کرد که تسهیلات این پروژه با نرخ سود پائین تری در اختیار سرمایه گذار قرار گیرد.

روحانی اضافه کرد: معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهوری نیز 79 طرح مشخص کرده که تمام آنها در سال جاری و سال آینده به اتمام خواهند رسید.

رئیس جمهوری گفت: دولت تصمیم گرفته تمام اعتبارات عمرانی سال 93 این استان را به طور کامل و 100 درصد تخصیص و حتی اعتبارات بیشتری به این استان اختصاص دهد. قرار است سه برابر بودجه عمرانی مصوب برای امسال و سال آینده به این استان تخصیص یابد.

روحانی اظهارامیدواری کرد که این طرح ها برای استان لرستان موجب برکت شود.

وی ادامه داد: امیدوارم همه آنها که توان کارآفرینی دارند، چه لرستانی ها و چه ایرانیان غیرلرستانی و سرمایه گذاران خارجی سبب توسعه سرمایه گذاری در این استان شوند؛ چون رونق باید از طریق بخش های خصوصی و تعاونی ایجاد شود.

رئیس جمهوری گفت: در کنار پروژه پتروشیمی لرستان که امیدورایم یکی دو ماه دیگر به بهره برداری برسد، یک شهرک پتروشیمی نیز قرار شده در این استان احداث شود.

درخواست روحانی از تیم ملی برای حضور شجاعانه در برابر آرژانتین

رئیس جمهوری درپاسخ به یکی از خبرنگاران استانی درباره حضور تیم ملی فوتبال در جام جهانی، گفت: از تیم ملی سپاسگزاریم که در بازی اول خوب ظاهر شد.

وی ادامه داد: مقصود ما بالاتر از بحث پیروزی است، بحث حضور شجاعانه در میدان است؛ من از ورزشکاران و تیم فنی می خواهم حضور ما در برابر آرژانتین حضوری شجاعانه، دلاورانه، با همه توان و استفاده از ظرفیت جدی، فنی و تکنیکی باشد.

روحانی ادامه داد: ما از ورزشکاران مان بازی خوب می خواهیم، نتیجه هرچه باشد برای ملت ما قابل قبول است؛ اگر از این مرحله عبور کنند دولت جایزه خاصی برای آنها در نظر خواهد گرفت.


تصمیم گیری 26 طرح ورزشی برای استان لرستان

رئیس جمهوری افزود: ورزش برای نشاط معنوی و سلامت جامعه بسیار اهمیت دارد و علاوه بر ورزش عمومی، ورزش حرفه ای نیز مورد توجه دولت است.

روحانی گفت: در شورای اداری استان لرستان اعلام شد که 26 طرح برای بحث ورزش و جوانان تصمیم گیری شده تا این طرح های نیمه کاره تکمیل شوند.

وی گفت: باید فضای لازم برای دختران ایجاد کنیم چون پسران می توانند همه فضاها را ورزشی کنند اما برای دختران فضای مناسب تری لازم است؛ آنها هم نیاز به نشاط، ورزش و سلامت بیشتر دارند، چون می خواهند فرزندان آینده را تربیت کنند.


برنامه های دولت برای ایجاد اشتغال

رئیس جمهوری در پاسخ به سئوال خبرنگاری دیگر مبنی بر آنکه بیش از 160 تحصیلکرده بیکار در استان لرستان وجود دارند، نقشه راه شما برای این فرصت و تهدید چیست، گفت: برای پیشرفت استان همه باید تلاش کنیم؛ این مردم، کارآفرینان، نخبگان، اساتید و جوانان هستند که باید بار مسئولیت را بردوش گیرند که این کار شدنی است.

وی ادامه داد: استان لرستان استعداد شکوفایی دارد و حتما شکوفا خواهد شد.

رئیس جمهوری در مورد ضمانت اجرایی مصوبات سفر استانی دولت نیز گفت: قرار ما این است چیزی را که قول داده ایم در دوران دولت یازدهم یا کل آن و یا بخش عمده آن را اجرایی کنیم چرا که بخشی از طرح ها چهار، پنج و یا شش ساله هستند.

روحانی افزود: 79 طرحی که قول داده ایم بر روی آن ایستاده ایم و انشاءالله تمام آنها ظرف امسال و سال آینده اجرایی خواهند شد.

روحانی رسانه ها مخصوصا رسانه های محلی را بهترین ناظران قلمداد کرد و گفت: شما می توانید هم برای تشویق، جاده درست را برای توسعه نشان دهید و هم اگر نقصی است، آن را اعلام کنید.

منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین