|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۹
کد خبر: ۱۸۸۹۷۵
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۸
وی با بیان اینکه قرار شده در خصوص حمداله کریمی جلسه ای برگزار شود و نتیجه آن به اطلاع عموم برسد ولی هنوز این جلسه برگزار نشده است، افزود: شکایت نیروی انتظامی از این نماینده به دادگاه رفته و دادگاه نیز به مجلس اعلام کرده است.
 سخنگوی هیات نظارت بر رفتار نمایندگان گفت: شکایتی از سوی معاونت فرهنگی شورای عالی امنیت ملی از مطهری مطرح شده بود که پس از بررسی مشخص شد صحبت‌ها مغایر با وظایف نمایندگی نبوده است.

 محمدجواد جمالی نوبندگانی در حاشیه جلسه علنی امروز (چهارشنبه) مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: معاون فرهنگ و ارتباطات شورای عالی امنیت ملی کشور شکایتی از آقای مطهری نماینده تهران مطرح کرده مبنی بر تخلف ایشان در برنامه‌ تلویزیونی "دست خط" که به مسئله حصر ورود کرده و صحبت هایی شده که نباید مطرح می کردند و حتی شاکی به صدا و سیما نیز ایراد داشتند که این موضوع نباید طبق بند 6 مصوبه 298 شورای عالی امنیت ملی پخش می‌شد.

وی افزود: نوعا صحبت هایی که مطهری مطرح کرده خلاف وظیفه نمایندگی تشخیص داده نشد.

جمالی نوبندگانی متذکر شد: هیأت نظارت از هاجر چنارانی دعوت به عمل آورده ولی به دلیل حضور ایشان در ترکیه و بین‌المجالس آسیایی نتوانستند در جلسه شرکت کنند البته شکایتی نشده و هیأت می خواهد توضیحات ایشان را بشنود.

وی افزود: موضوع دیگر مربوط به شکایت آقای اسماعیل جبارزاده استاندار سابق آذربایجان شرقی و نماینده اسبق تبریز از یکی از نمایندگان فعلی مجلس مربوط به منطقه آذربایجان بود. آقای جبارزاده در شکایت خود به این موضوع اشاره داشته که این نماینده در مصاحبه‌ای مطالبی را مطرح کرده که مصداق افتراست. قرار شد در جلسه بعدی از نماینده و آقای جبارزاده دعوت کنیم تا توضیحات‌شان را ارائه کنند.

سخنگوی هیات نظارت بر رفتار نمایندگان ادامه داد: دو پرونده شکایت از آقای کریمی قدوسی نماینده مشهد نیز بررسی شد. اولی مربوط به شکایت معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری سمنان به دلیل سخنرانی ایشان بود که در این باره هیات نظارت صحبت‌های آقای کریمی قدوسی را مغایر با وظایف نمایندگی تشخیص نداد.

وی افزود: شکایت دیگر از آقای کریمی قدوسی را سرپرست امور دعاوی و قراردادهای ریاست‌جمهوری مطرح کرد. این شکایت ناظر به این بود که آقای کریمی قدوسی در سخنرانی خود در مسجد امام علی صحبت از برجام‌های مختلف داشته است. هیات نظارت در این باره نیز صحبت‌های این نماینده را مغایر با وظایف و شئون نمایندگی تشخیص نداد.

وی با بیان اینکه قرار شده در خصوص حمداله کریمی جلسه ای برگزار شود و نتیجه آن به اطلاع عموم برسد ولی هنوز این جلسه برگزار نشده است، افزود: شکایت نیروی انتظامی از این نماینده به دادگاه رفته و دادگاه نیز به مجلس اعلام کرده است.

عضو کمیسیون امنیت ملی با بیان اینکه نیروی انتظامی اخیرا مستقیما به هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان نامه زده و هفته گذشته از کریمی دعوت شد و متن شکایت نیروی انتظامی در حضور نماینده بیجار قرائت شد، گفت: کریمی توضیحات خود را ارائه کرد و منتظریم جلسه ای بین جمعی از اعضای هیأت رئیسه مجلس، هیأت نظارت و نیروی انتظامی برگزار کنند.

منبع: آنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین