|
|
امروز: پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۲:۱۲
کد خبر: ۱۸۸۶۱۷
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۶
این تماس تلفنی پس از سفر وزیر امور خارجه مصر به کشورهای حاشیه خلیج فارس و نشست وزرای خارجه کشورهای عربی در روز یکشنبه صورت گرفت.
 وزیر امور خارجه مصر در تماسی تلفنی با همتای آمریکایی‌اش به بررسی روابط دو جانبه و تحولات کنونی منطقه پرداخت.

به گزارش ایسنا، به نقل از روسیا الیوم، احمد ابو زید، سخنگوی وزارت خارجه مصر اعلام کرد که سامح شکری، وزیر امور خارجه مصر در  گفت‌وگویی تلفنی با رکس تیلرسون، همتای آمریکایی‌اش، وی را در جریان سفرها و مذاکراتش در منطقه درخصوص بحران لبنان قرار داد.

این تماس تلفنی پس از سفر وزیر امور خارجه مصر به کشورهای حاشیه خلیج فارس و نشست وزرای خارجه کشورهای عربی در روز یکشنبه صورت گرفت.

احمد ابو زید در ادامه خاطر نشان کرد که وزرای خارجه مصر و آمریکا در جریان این گفت‌وگوی تلفنی به طور مفصل به بررسی تحولات اوضاع منطقه به ویژه تنش کنونی ناشی از بحران لبنان و پیامدهای آن پرداختند.

طی این تماس دو طرف درباره نشست فوق‌العاده وزرای خارجه کشورهای عرب به بحث و تبادل نظر پرداختند.

تیلرسون همچنین در جریان ارزیابی‌ وزیر خارجه مصر از نتایج سفرهایش به کشورهای عربی قرار گرفت.

ابوزید تاکید کرد که وزیر امور خارجه مصر با همتای آمریکایی‌اش درباره پرونده سد النهضة نیز گفتگو کردند.

وزیر خارجه مصر همچنین بر اهمیت پایبندی کامل تمامی طرف‌ها به توافق‌نامه امضاشده میان مصر، سودان و اتیوپی تاکید کرد.

سخنگوی وزارت خارجه مصر در ادامه افزود:  دو طرف همچنین به بررسی روابط دوجانبه و نتایج سفرهای میان دو کشور طی دوره اخیر و در رأس آن سفر دکتر  علی عبدالعال، رئیس پارلمان مصر به آمریکا و آمادگی برای سفر آتی معاون دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا به قاهره پرداختند.

وزرای دو کشور همچنین به بررسی ابعاد تصمیم دولت آمریکا درباره دفتر سازمان آزادی‌بخش فلسطین(ساف) در واشنگتن و پیامدهای آن پرداختند.

شکری بر اهمیت ادامه تماس‌ها میان تشکیلات خودگردان فلسطین و آمریکا به خاطر فراهم کردن فضایی مناسب برای از سرگیری روند صلح میان فلسطینی‌ها و اسرائیلی‌ها تاکید کرد.
منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین