|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۲:۲۴
کد خبر: ۱۸۸۶۱۱
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۷
معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران با بیان اینکه «مشاركت، رضايت و اعتماد مردم پيش نياز موفقيت و كارامدي در برنامه هاي فرهنگي و اجتماعي تهران است»، اظهار داشت: واگذاري امر تصدي‌گري به مردم و پذيرش اصل تولي گري از نكات اساسي است كه متاسفانه كمتر به آن توجه كرده ايم.

 قائم مقام شهردار و معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران از برنامه ریزی برای اقدامات اساسی در حوزه فرهنگی در پایتخت خبر داد.

سیدرضا صالحی امیری در گفت و گو با «انتخاب» اظهار داشت: باور دارم تهران به لحاظ تنوع و تكثر گسترده قومي، زباني و انبوه خرده فرهنگ‌ها به عنوان رنگين كمان فرهنگ ايراني نيازمند چند اقدام اساسي است.

او «برنامه استراتژيك فرهنگي» را اولین اقدام اساسی موردنظر ذکر کرد و در تشریح این برنامه، آن را «تدوين يك نقشه راه كل نگر، همه جانبه نگر و آينده نگر» خواند و گفت: تهران بزرگ را نمي توان با نگاه روزمره، سليقه اي و جزيره اي اداره كرد.

وزیر پیشین ارشاد «يكپارچه سازي، ساماندهي، هماهنگ سازي وهم افزائي كليه سياستها، برنامه ها و اقدامات فرهنگي و اجتماعي را دومین اقدام اساسی در حوزه فرهنگی تهران خواند و گفت: طي سه دهه گذشته تهران از فقدان انسجام برنامه‌اي فرهنگي و اجتماعي رنج مي برد.

او افزود: اين انسجام علاوه بر شهرداري بايد در سه سطح شامل نهادهاي رسمي، نهادهاي مردمي و ديني و نهادهاي عمومي شكل بگيرد.

قائم مقام شهردار تهران «رويكرد اثربخش به جاي فعاليت محور» را از دیگر برنامه های خود عنوان کرد و گفت: هر نوع برنامه اجتماعي و فرهنگي بايد به يك نتيجه معطوف گردد؛ چالش نظام فرهنگي در چهار دهه گذشته فقدان رويكرد اثربخشي و نتيجه گرایی بوده است. مفهوم روشن اين سخن تحليل هزينه - فايده فعاليت‌هاي اجتماعي، فرهنگي است؛ در غير اين صورت هدف از فعاليت، اشتغال غيرمولد و افزايش نگران كننده آسيب ها و تهديدات خواهد بود.

صالحی امیری با تاکید بر اینکه «نگاه به تهران بايد از رويكرد سخت افزاري به نرم افزاري تغيير پيدا كند» گفت: تهران بيش تر از آهن و برج و ساخت وساز بي رويه به آرامش، امنيت، اخلاق و فضيلت نياز دارد. تهران به سختي نفس مي كشد ولي باور كنيم آلودگي اجتماعي يعني اعتياد، ايدز، خشونت، طلاق، حاشيه نشيني و ناهنجاري خطرناكتر از آلودگي هوا مردم را رنج مي دهد؛ در واقع آلودگي فرهنگي يعني دروغ، انگ زني و تخريب، انتقام جویی و افشاگري بيش از آلودگي هوا روح و روان مردم را مي آزارد.

معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران با بیان اینکه «مشاركت، رضايت و اعتماد مردم پيش نياز موفقيت و كارامدي در برنامه هاي فرهنگي و اجتماعي تهران است»، اظهار داشت: واگذاري امر تصدي‌گري به مردم و پذيرش اصل تولي گري از نكات اساسي است كه متاسفانه كمتر به آن توجه كرده ايم.

او ادامه داد: تولي گري به معنای سياستگذاري، بسترسازي و نظارت است و در این زمینه مردم انگيزه بيشتری از مسئولين براي تداوم حيات تهران دارند.

صالحی امیری با اشاره به اینکه «اخلاقي شدن تهران عاجل ترين نياز تهران است»، گفت: در جامعه اخلاقي، انسان ها داراي همدلي، همگرایي، همنوایی و سازگاری بيشتری هستند این در حالی است که در جامعه غيراخلاقی، شهر به زندانی بزرگ تبديل خواهد شد كه براي هيچكس قابل تحمل نخواهد بود.

قائم مقام شهردار تهران افزود: هويت تهران را انسانهاي ساكن در آن شكل مي دهند؛ از اين منظر مقوله برنامه ريزي و توجه ويژه به كرامت، منزلت و هويت انسان بايد سرلوحه كار ما قرار بگيرد.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین