|
|
امروز: پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۲:۰۱
کد خبر: ۱۸۸۴۸۳
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۳
خانم فاینستاین اولین بار در سال ۱۹۹۲ به سنای آمریکا راه یافت. اظهارات او در حالی مطرح می‌شود که شمار زیادی از مردان سرشناس در عرصه سیاسی، تجاری و غیره در آمریکا با اتهامات سوءرفتار جنسی متهم می‌شوند.
 سناتور دایان فاینستاین با بیان اینکه سال ۲۰۱۸ می‌تواند "سال دیگری برای زنان" باشد، پیش‌بینی کرد که نامزدهای زن در سراسر این کشور عرصه را به دست بگیرند.

 به نوشته روزنامه لس‌آنجلس تایمز، دایان فاینستاین، سناتور دموکرات آمریکایی از ایالت کالیفرنیا در نشست هیات اجرایی حزب دموکراتیک کالیفرنیا گفت: براساس شواهد پیش‌بینی می‌کنم که ۲۰۱۸ هم یک سال دیگر برای حضور فعال زنان در عرصه سیاست باشد. ما این فرصت را داریم که سال آتی را به سال تغییر با حضور زنان تبدیل کنیم.     

خانم فاینستاین اولین بار در سال ۱۹۹۲ به سنای آمریکا راه یافت. اظهارات او در حالی مطرح می‌شود که شمار زیادی از مردان سرشناس در عرصه سیاسی، تجاری و غیره در آمریکا با اتهامات سوءرفتار جنسی متهم می‌شوند. این اتهامات بحث‌های متعددی را درباره برخوردهای نامناسب جنسی و تبعیض جنسیتی در محل کار به وجود آورده است.

در هفته‌های اخیر، چندین قانونگذار زن از تجربیاتشان درباره آزار و اذیت جنسی و سوء رفتار افشاگری کردند که همین امری جنبشی را برای سرکوب این گونه رفتارها در کنگره به راه انداخته است. کنگره آمریکا جوی دارد که از مدت‌ها پیش به عنوان نوعی کلوب پسرها شناخته می‌شد. هفته پیش سناتور آل فرانکن، از دموکرات‌های ایالت مینه‌سوتا با اتهامات جنسی از طرف یک مجری رادیویی متهم شد. فرانکن بابت این رفتار بیشرمانه‌اش عذرخواهی کرده است اما سایر قانونگذاران خواسته‌اند تا او مورد تحقیق اخلاقی قرار بگیرد.

همچنین زنان دیگری اتهامات جنسی علیه سناتور جمهوری‌خواه روی مور مطرح کردند. مور اکثر این اتهامات را رد می‌کند و تاکید دارد که همچنان نامزد حزبش در رقابت سنا باقی می‌ماند. تعداد زیادی از قانونگذاران جمهوری‌خواه و مقام‌ها از او خواستند تا کنار بکشد.
منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین