|
|
امروز: سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۱:۵۸
کد خبر: ۱۸۸۴۰۰
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۶ - ۱۸:۴۰
رییس سازمان ملی استاندارد ایران اعلام کرد: پانزدهمین دوره جایزه ملی کیفیت برای نخستین بار با برگزاری هفت جایزه بخشی مشتمل بر جوایز انرژی، نفت، صنعت، غذا ، ICT ، آموزش و کشاورزی در سال آینده برگزار خواهد شد.
در اختتامیه چهاردهمین دوره جایزه ملی کیفیت، از 33  بنگاه بخشی و فرابخشی در سطوح اهتمام و اشتهار به کیفیت قدردانی خواهد شد.

نیره پیروزبخت، رییس سازمان ملی استاندارد ایران با بیان اینکه امسال جایزه ملی کیفیت با تمرکز بر آموزش برگزار می شود، گفت: با همکاری معاونت آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش، امسال 18 هزار مدرسه در کشور بر اساس مدل تعالی مدیریت INQA مورد ارزیابی قرار گرفت که از این میان 100مدرسه حائز شرایط ورود به جایزه دستگاهی کیفیت مدارس شدند و در نهایت از بین آنها 10 مدرسه  به نمایندگی  واجد دریافت لوح اهتمام جایزه ملی کیفیت هستند.

رییس سازمان ملی استاندارد ایران بر تعامل بین دستگاهی در پیشبرد اهداف کیفی تاکید کرد و گفت: اولویت نخست این سازمان به موجب راهبرد ملی کیفیت را استقرار نظام کیفیت در دولت و دستگاه های دولتی است و در سال های آینده جایزه ملی کیفیت را به صورت الزام برای دستگاه های دولتی ارائه کننده کالاها و خدمات در دستور کار قرار داده و دستگاه های برتر را معرفی خواهد کرد.

پیروزبخت اظهار داشت: مدل بومی جایزه ملی کیفیت در ایران بر مبنای ایزو 9001 طراحی شده در اساسنامه آن به جایزه های بخشی از جمله به جایزه خودرو، جایزه غذا، جایزه حوزه ICT، جایزه نظام آموزشی کشور اشاره کرد.

وی با اشاره به روند پیشرفت فعالیت های دستگاههای مختلف در راستای جایزه ملی کیفیت، بازنگری و اصلاح نظام نامه ارزیابی کیفیت را ضروری دانست و گفت: با توجه به برگزاری 13 دوره جایزه ملی کیفیت، نقاط قوت و ضعف جایزه اعم از مدل ارزیابی ها و فرآیند اجرایی، شناسایی و در صورت نیاز به تغییرات اساسی در آن، موضوع در شورای عالی استاندارد مطرح خواهد شد.

رییس سازمان ملی استاندارد ایران اعلام کرد: پانزدهمین دوره جایزه ملی کیفیت برای نخستین بار با برگزاری هفت جایزه بخشی مشتمل بر جوایز انرژی، نفت، صنعت، غذا ، ICT ، آموزش و کشاورزی در سال آینده برگزار خواهد شد.

گفتنی است: مراسم بزرگداشت روز ملی کیفیت و اختتامیه چهاردهمین دوره جایزه ملی کیفیت ایران، با همکاری سازمان ملی استاندارد ایران و انجمن مدیریت کیفیت ایران، سه شنبه 30 آبان در مرکز همایش های بین المللی صدا و سیما برگزار خواهد شد و در این مراسم از سازمان های برتر کیفی تقدیر به عمل خواهد آمد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین