|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۵:۳۴
کد خبر: ۱۸۸۳۷۵
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۶
با این حال دولت احمدی‌نژاد تا آخرین دوره مسئولیت بودجه کشور را بر خلاف قانون اساسی و مجلس مصرف کرد و این جای بسی تعجب است که مجلس هفتم و جریان اصولگرا که در میان آنها افراد متدین و کارشناس حضور داشتند، چطور با دیدن چنین تخلف عظیمی چیزی نگفتند و اساسا سوالی در این ارتباط در مجلس مطرح نشد.
 روزنامه آرمان در یادداشتی به قلم حسین انصاری راد نوشت:

چندی است که یاران محمود احمدی‌نژاد در حرم حضرت عبدالعظیم حسنی بست نشسته و درصدد فضاسازی رسانه‌ای هستند. بسیاری بر لزوم برخورد قانونی با او و همراهانش تاکید دارند که در این ارتباط باید گفت، برای برخورد قانونی با آقای محمود احمدی‌نژاد و اطرافیانش خیلی دیر شده است. اینها از زمانی که شروع به کار کردند، نوع صحبت‌ها و رفتارشان در داخل و خارج از کشور اغلب خارج از موازین منطقی، قانونی، دیپلماتیک و برخلاف مصالح کشور بود. مهم‌ترین کاری که احمدی‌نژاد انجام داد، بازی با مجموعه ثروت کشور از قبیل 700‌میلیارد دلار ارزهای نفتی و بودجه‌ مورد تصویب مجلس بود. از سوی دیگر بنابر صراحت آقای عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور که در آن زمان رئیس دیوان محاسبات مجلس بود، دولت دهم بین 60 تا 70درصد بودجه را خارج از قوانین مصوب مجلس هزینه کرده است. این در حالی است که رئیس‌جمهور وقت قسم یادکرده بود که طبق قانون اساسی عمل کند. قانون اساسی در این ارتباط می‌گوید: تمام هزینه‌ها و دریافت‌ها باید بر اساس مصوبه مجلس انجام بگیرد.

 با این حال دولت احمدی‌نژاد تا آخرین دوره مسئولیت بودجه کشور را بر خلاف قانون اساسی و مجلس مصرف کرد و این جای بسی تعجب است که مجلس هفتم و جریان اصولگرا که در میان آنها افراد متدین و کارشناس حضور داشتند، چطور با دیدن چنین تخلف عظیمی چیزی نگفتند و اساسا سوالی در این ارتباط در مجلس مطرح نشد. اما با وجود نقض مکرر قانون، در مجلس هفتم و به‌ویژه مجلس هشتم بیان نشد که رئیس دولت وقت مصوبات مجلس را نقض می‌کند و بودجه‌ای را که باید بر اساس مصوب مجلس هزینه شود خارج از مصوبه مجلس مصرف می‌کند. از سوی دیگر 3 مرتبه بین 50 تا 60 تن از کارشناسان اقتصادی کشور به آقای احمدی‌نژاد اخطار دادند که شیوه اقتصادی شما کشور را به زانو درخواهد آورد و به ورشکستگی خواهند رساند، اما نه احمدی‌نژاد توجه کرد، نه نمایندگان مجلس در مجالس هفتم و هشتم به این نظر کارشناسان وقعی نهادند. از طرف دیگر در سیاست خارجی سخنان رئیس دولت دهم در سازمان ملل یا سایر نهادها مسائلی نبود که به‌نفع کشور و مصالح ملی باشد. در انتخابات سال 88 حسب گزارشی که در مجلس مطرح و از ناحیه نمایندگان نیز تایید شد، به 80‌هزار نفر هرکدام مبلغ عظیمی خارج از قانون پرداخت کردند. اینها بخشی از اعمالی بود که او و همراهانش در زمان حضور در دولت انجام داده بودند. البته او اکنون نیز بیکار نیست و در میان یارانش که در حرم حضرت عبد‌العظیم بست نشسته‌اند حضور می‌یابد و می‌خواهد توجهات را به خود جلب کند تا ذهن افکار عمومی را از تخلفات صورت‌گرفته منحرف سازد. البته سابق براین نیز در سال‌های گذشته بسیاری از بزرگان همچون مرحوم آیت‌ا... هاشمی درباره عملکرد آقای احمدی‌نژاد و آینده عملکردی او چنین روز‌هایی را پیش‌بینی می‌کردند که او در مقابل قانون بایستد. از این رو اکنون برای همه آشکار شده که سیاست‌های مردان دولت دهم تا چه حد مخرب بوده است. در این راستا مجلس هشتم باید به‌دلیل این تخلفات احمدی‌نژاد و یارانش را مورد استیضاح قرار می‌داد که به هر صورت این مهم صورت نپذیرفت. آنچه احمدی‌نژاد و یارانش انجام می‌دهند، خارج از موازین قانونی است و در این راستا این مسئولان کشوری هستند که باید تصمیم درست قانونی و عادلانه‌ای را در ارتباط با آنها اتخاذ کنند.



ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین