|
|
امروز: پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۰:۳۰
کد خبر: ۱۸۸۲۷۶
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۰
آنچه که بعد از استعفای حریری در لبنان رخ داد با ثبات کشور مرتبط است و حال به یک مسئله بین المللی تبدیل شده است زیرا در صورت وقوع ناآرامی در لبنان، این آشوب گریبانگیر همه کشورها و در وهله اول کشورهای اروپایی خواهد شد.
 وزیر خارجه لبنان که به مسکو سفر کرده است گفت: برخی شخصیت‌های لبنانی هستند که در اتفاقات مربوط به استعفای سعد حریری دست داشتند و این چیزی است که گذشت زمان آن را مشخص خواهد کرد.

 به نقل از شبکه لبنانی المنار، جبران باسیل، وزیر امور خارجه لبنان در جریان سفرش به روسیه در سخنانی تصریح کرد، سعد حریری (نخست وزیر مستعفی لبنان) می‌داند که قطع روابط با سوریه به نفع لبنان نیست. تلاش‌هایی برای ایجاد ناآرامی در منطقه وجود دارد و آنچه که لبنان هم اکنون در آماج آن قرار دارد گواه بر این امر است.

باسیل اظهار داشت: سیاست مستقل ما در لبنان  برخی را در منطقه خشمگین می‌کند. حزب الله درحالی به مبارزه با داعش رفت که دولت و ارتش لبنان از رویارویی با داعش ناموفق بودند.

وزیر خارجه لبنان در مصاحبه با شبکه روسیا الیوم تصریح کرد: آنچه  که در لبنان رخ داد می‌توانست موجب برهم زدن ثبات آن شود. صرف نظر از اینکه آیا این مسئله مورد هدف است یا خیر. این ملت لبنان  است که سعد حریری را به عنوان نخست وزیر انتخاب کرده و تنها طرفی است که اجازه دارد اگر وی اشتباه کرده مجازات و اگر کار درستی انجام داده تکریمش کند.

وزیر خارجه لبنان ادامه داد: آنچه که بعد از استعفای حریری در لبنان رخ داد با ثبات کشور مرتبط است و حال به یک مسئله بین المللی تبدیل شده است زیرا در صورت وقوع ناآرامی در لبنان، این آشوب گریبانگیر همه کشورها و در وهله اول کشورهای اروپایی خواهد شد.

باسیل خاطر نشان کرد: گروه‌هایی در لبنان هستند که با گذشت زمان مشخص خواهد شد که در اتفاقات اخیر دست داشتند. بحرانی که لبنان در معرض آن قرار گرفت، وحدت لبنانی‌ها را تقویت کرد و بعد از بازگشت حریری وی مسئول حفظ وحدت ملی خواهد بود.
منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین