|
|
امروز: شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۷:۵۴
کد خبر: ۱۸۸۲۶۵
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۲
فراهانی از اعزام نیروهای شهرداری منطقه 14 به سرپل ذهاب و منطقه 6 شهرداری تهران به ثلاث باباجانی تا پایان امداد رسانی به زلزله زدگان به این مناطق خبرداد.
 عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه شهرداری تهران اولین اکیپی بود که صبح بعد از زلزله خودشان را به منطقه رساندند، گفت: کار مهم شهرداری تهران این است تا هر چه سریعتر زباله‌ها پاکسازی شوند. به همین خاطر نیروهای جمع‌آوری پسماند و زباله‌ها در منطقه افزایش یافته است و بر اساس قولی که داده شده قرار است که کل شهر تا 5 روز آینده از زباله خالی شود.

مجید فراهانی عضو شورای شهر تهراندرباره اقدامات شهرداری تهران در امداد رسانی به زلزله زدگان توضیح داد: حادثه خیلی فجیعی در یک مساحت بسیار وسیع، حدود 10 هزار کیلومتر مربع اتفاق افتاده است. منطقه وسیعی از قصر شیرین تا ثلاث باباجانی تا سرپل ذهاب، کانون زلزله منطقه ازگله در داخل مرزهای ایران بوده است که با بیش از 7 ریشتر متاسفانه خسارت زیادی به بار آورده و بیشترین آن متوجه سرپل ذهاب بوده است متاسفانه این شهر خسارت مالی و جانی زیادی داشته و تا کنون بیش از 430 کشته در این منطقه داشته‌ایم هر چند که ظاهرا این آمار بیشتر هم خواهد شد چون بخشی از کشته‌ها توسط مردم دفن شده‌اند و نهادهای مربوطه از دفن آنها اطلاعی ندارند.

عضو شورای شهر تهران ادامه داد: شهرداری تهران به جهت حضورش در عراق و مرز مهران اولین اکیپی بود که صبح بعد از زلزله خودشان را به منطقه رساندند، اکیپ ما که برای اربعین در مرز مستقر شده بود بلافاصله به سرپل ذهاب آمدند و نیروهایی هم از شهرداری تهران به آنها ملحق شدند. جمع‌آوری پسماند، امداد و نجات، آتش‌نشانی و ... اقدامات اولیه بود و در حال حاضر نزدیک به 600 نفر در حوزه‌های مختلف در این مناطق داریم که مشغول به فعالیت هستند.

فراهانی از اعزام نیروهای شهرداری منطقه 14 به سرپل ذهاب و منطقه 6 شهرداری تهران به ثلاث باباجانی تا پایان امداد رسانی به زلزله زدگان به این مناطق خبرداد.

وی افزود: بعد از زلزله در همه شهرهای دنیا بیماری‌هایی به دلیل انبار زباله‌ها و مردارها شیوع پیدا می‌کند و کار مهم شهرداری تهران این است تا هر چه سریعتر زباله‌ها پاکسازی شوند. به همین خاطر نیروهای جمع‌آوری پسماند و زباله‌ها در منطقه افزایش یافته است و بر اساس قولی که داده شده قرار است که کل شهر تا 5 روز آینده از زباله خالی شود.

فراهانی با تشکر از کمک‌های مردمی و ابراز هم‌دردی مردم در شبکه‌های اجتماعی تاکید کرد‌ که باید مرکزیتی برای توزیع عادلانه کمک‌ها وجود داشته باشد تا در روزهای آینده به صورت مستمر و بهتر توزیع شود. مطمئنا این بحران و اتفاق تا مدت زیادی ادامه دارد و نیاز به کمک‌ها هم مستمر خواهد بود بنابراین باید انواع اقلام مورد نیاز و توزیع مستمر آنها هر چه سریعتر انجام شود.

منبع: آنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین