|
|
امروز: پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۴:۴۴
کد خبر: ۱۸۸۱۹۶
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۷
اتحادیه آفریقا اعلام کرد که با کودتای نظامی در زیمبابوه مخالف است و باید مشکلات داخلی این کشور از طریق راهکار سیاسی حل و فصل شود.
 اتحادیه آفریقا اعلام کرد که با کودتای نظامی در زیمبابوه مخالف است و باید مشکلات داخلی این کشور از طریق راهکار سیاسی حل و فصل شود.

به نقل از «القدس العربی»، «آلفا کنده» رئیس جمهور گینه بیسائو که ریاست دوره ای اتحادیه آفریقا را برعهده دارد اعلام کرد که این اتحادیه با کودتای نظامی در «زیمبابوه» مخالف و خواستار بازگشت به حکومت قانونی در این کشور است.

وی که در پاریس به سر می برد اعلام کرد که باید  مشکلات داخلی زیمبابوه از طریق حزب حاکم این کشور و از طریق راهکاری سیاسی حل و فصل شود نه با دخالت ارتش. رئیس جمهور گینه بیسائو اعلام کرد که او هنوز با «رابرت موگابه» رئیس جمهور 93 ساله زیمبابوه که در بازداشت خانگی به سر می برد، گفتگو نکرده است.

رئیس دوره ای اتحادیه آفریقا اعلام کرد که از «جیکوب زوما» رئیس جمهور آفریقای جنوبی خواسته تا تلاش خود برای تماس با موگابه را انجام دهد و افزود: به نظر می رسد که ما و دوستانمان در مجموعه توسعه آفریقای جنوبی می توانیم راهکاری برای این مسأله ایجاد کنیم.

رابرت موگابه در تماس تلفنی که روز چهارشنبه دیروز با «جیکوب زوما» رئیس جمهور آفریقای جنوبی داشته به او گفته بود که به وسیله نیروهای ارتش در بازداشت خانگی به سر می برود. موگابه 93 ساله از سال 1980 قدرت را در زیمبابوه در دست دارد.
منبع: مهر
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین