|
|
امروز: پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۹:۱۴
کد خبر: ۱۸۸۱۶۳
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۶ - ۱۸:۵۹
نوه امام خمینی (ره) با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری در توصیه به ساده زیستی مسئولان اظهار کرد: خودکنترلی مسئولان موجب خواهد شد فقر و سختی و مشکلات بر جامعه فشار وارد نکرده و تسکین قلوب را به وجود آورد.
 نوه امام خمینی (ره) با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری در توصیه به ساده زیستی مسئولان اظهار کرد: خودکنترلی مسئولان موجب خواهد شد فقر و سختی و مشکلات بر جامعه فشار وارد نکرده و تسکین قلوب را به وجود آورد.

یادواره شهدای روستای خیارج همزمان با سالگرد رحلت پیامبر اکرم (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) با حضور حجت‌الاسلام سید علی خمینی نوه امام راحل، استاندار قزوین، مسئولان استانی و مردم شهیدپرور در حسینیه امام خمینی (ره) این روستا برگزار شد.

حجت‌الاسلام سید علی خمینی در این مراسم با اشاره به شخصیت پیامبر اکرم (ص) اظهار کرد: خداوند حضرت محمد مصطفی را به‌عنوان آخرین پیامبر خود برای سعادت تمامی انسان‌ها فرستاد.

وی افزود: آن حضرت در حالی به پیامبری مبعوث شد که تفرقه در میان مردم حاکم بود. با بعثت پیامبر اجتماع و وحدت مسلمانان و انسان‌ها در ادوار مختلف را ایجاد کرد.

حجت‌الاسلام خمینی بابیان اینکه مصیبت، بدبختی و فرومایگی در دنیا ریشه در جدایی انسان‌ها از کلام پیامبران و حضرت حق دارد، گفت: هر چه ما در گفتار و عمل خود رهنمودها و فرامین ائمه اطهار (ع) را مورد توجه قرار دهیم سعادت دنیا و آخرت نصیب ما خواهد شد، لذا با فهم دین دچار تحجر و عقب‌افتادگی نخواهیم شد.

وی ادامه داد: بسیاری از پسرفت‌ها و مشکلات امروز ناشی از عمل نکردن به آنچه می‌دانیم است چراکه عقل و دین همواره به تکیه‌ بر فرامین الهی و دستورات اخلاقی تأکید دارد.

وی یکی از ارکان اصلی دین و عقل را بر پایه عدل و عدالت دانست و تصریح کرد: در جامعه‌ای که عدالت بر آن حاکم باشد بی‌شک شاهد رشد و شکوفایی آن خواهیم بود لذا باید بدانیم بالاترین درجه عدل و عدالت یاری مظلومان است.

این سلاله امام راحل با اشاره به زلزله اخیر در استان کرمانشاه بیان کرد: مردم استان کرمانشاه همواره بر فقر و مشکلات دچار بوده و امروز نیز با وقوع زلزله نیازمند یاری و مساعدت تمامی مسلمانان هستند.

وی تأکید کرد: انقلاب اسلامی از ابتدای پیروزی خود تاکنون بر یاری تمام مظلومان در اقصی نقاط جهان تأکید دارد چراکه هویت انسان انقلابی بر این نکته نهفته است که یاریگر انسان‌های مظلوم در شرق و غرب عالم باشد.

حجت‌الاسلام خمینی با تأکید بر اینکه امروز کسانی که به کمک و یاری مردم مظلوم کرمانشاه شتافته‌اند ازجمله نیروهای جهادی و پایبند به اصول انقلاب هستند، گفت: این گفتمان بسیار اشتباه و زننده‌ای است که افرادی با وقوع مشکلات برای مظلومان جهان اعلام کنند رفع این مشکلات به ما ربطی ندارد چراکه در فرهنگ اسلامی بر کمک و اقامه عدل در جهان تأکید شده است.

وی در بخشی دیگری از سخنان خود تأکید کرد: دین اسلام همواره بر این نکته تأکید دارد که مسئولان در جوامع اسلامی باید رعایت کننده عدالت بوده و سطح زندگی خود را هم‌اندازه افراد متوسط جامعه قرار دهند.

این یادگار بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی بابیان اینکه دین اسلام هیچ‌گاه با ثروت مخالف نیست گفت: تأکید امام راحل و مقام معظم رهبری به‌تمامی مسئولان خودکنترلی است چراکه مردم در جامعه با دیدن تبعیض و دور شدن مسئولان از سادگی در زندگی معمول خود دچار ناراحتی شده و آن را تحمل نخواهند کرد.

وی مهم‌ترین علل ساقط شدن نظام پهلوی را حاکم شدن تبعیض و اختلافات طبقاتی دانست و تأکید کرد: اگر رویکرد مسئولان و مردم به این سمت باشد که با رانت و فساد ثروت بر ثروت اضافه کنند بی‌شک در جامعه ناراحتی و عدم تحمل عمومی را شاهد خواهیم بود.

حجت‌الاسلام خمینی با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری در توصیه به ساده زیستی مسئولان اظهار کرد: خودکنترلی مسئولان موجب خواهد شد فقر و سختی و مشکلات بر جامعه فشار وارد نکرده و تسکین قلوب را به وجود آورد.

وی خاطرنشان کرد: امروز دشمنان بیرونی در تلاش هستند آرامش را از مردم و جامعه اسلامی بگیرند و متأسفانه برخی از مسئولان و دوستان نادان در داخل کشور نیز با اقدامات خود بر این نقشه شوم دامن می‌زنند.

نوه امام راحل بیان کرد: باید همه ما ضمن حفظ هوشیاری بر وحدت کلمه تأکید کنیم چراکه رمز حفظ و نگه‌داری انقلاب اسلامی و راه شهدا در این نکته نهفته است.

وی ادامه داد: امروز برخی از هر فرصتی برای ازدیاد اختلاف بهره می‌برند و در این میان به‌واسطه تنوع تفکرات سیاسی شاهد اختلافات عمیق در این عرصه هستیم.

حجت‌الاسلام خمینی تصریح کرد: نباید اختلافات سیاسی موجب اختلاف عمیق در میان مردم شود چراکه دمیدن در آن موجب خسته شدن مردم خواهد شد.

وی اضافه کرد: ما در جامعه‌ای زندگی می‌کنیم که به برکت انقلاب اسلامی و تدابیر رهبر معظم انقلاب و تلاش نیروهای قدرشناس ازجمله سپاه، ارتش و بسیج امنیت در کشور حاکم است.

یادگار امام خمینی (ره) بابیان اینکه در دهه اخیر داعش به‌عنوان پدیده عجیب در منطقه شروع به دست‌اندازی به کشورهای منطقه کرد اما به‌واسطه هوشیاری ملت و رهبری انقلاب از کشور ایران دور شده و به‌زودی از سر ملت عراق و سوریه نیز دور خواهد شد، خطاب به مسئولان تأکید کرد: مسئولان و سیاستمداران در کشور باید عقاید خود را روی میز گذاشته و وجوه اختلافی خود را موردتوجه قرار دهند تا شاهد آن نباشیم که روی شاخه‌ای نشسته و ریشه انقلاب را بزنیم.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین