|
|
امروز: جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۲:۳۳
کد خبر: ۱۸۸۱۲۶
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۷
ژان ایو لودریان درخصوص بازگشت سعد حریری، نخست وزیر مستعفی لبنان به فرانسه نیز گفت: از حریری و خانواده‌اش برای سفر به فرانسه دعوت شده است و در فرانسه از وی به عنوان دوست کشور ما استقبال می‌شود.
وزیر خارجه فرانسه کنفرانس خبری با همتای عربستانی خود برگزار کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی تدبیر و امید، به نقل از اسکای نیوز، ژان ایو لودریان، وزیر خارجه فرانسه در کنفرانس خبری با عادل الجبیر، وزیر خارجه عربستان تصریح کرد: با عربستان درمورد ثبات در لبنان اجماع نظر یافتیم.

وی درخصوص بازگشت سعد حریری، نخست وزیر مستعفی لبنان به فرانسه نیز گفت: از حریری و خانواده‌اش برای سفر به فرانسه دعوت شده است و در فرانسه از وی به عنوان دوست کشور ما استقبال می‌شود.

لودریان همچنین خاطرنشان کرد: زمان آغاز روندی برای مقدمه چینی سیاسی در سوریه فرارسیده است.

در همین حال، عادل الجبیر مدعی شد: حریری بنا به اراده خود در عربستان است و تصمیم بازگشت او به دست خودش گرفته می‌شود. او هر زمان که بخواهد می‌تواند لبنان را ترک کند.

وزیر خارجه عربستان گفت، اتهام‌هایی علیه عربستان مبنی بر اینکه حریری را بازداشت کرده است، صحت ندارد.

وی در راستای ادامه فرافکنی‌ها درخصوص مسئولیت عربستان در لبنان مدعی شد: بحران اصلی در لبنان مربوط به حزب الله است. با حضور حزب الله، این سیاست‌های کنونی در لبنان ادامه خواهد داشت.

الجبیر که کشورش نخست وزیر قانونی لبنان را وادار به استعفا از منصبش کرده است، مدعی شد: حزب الله در مسیر روند سیاسی در لبنان مانع تراشی می‌کند.

وزیر خارجه سعودی تاکید کرد: ما موضع فرانسه را که مخالف هدف قرار گرفتن ریاض با موشک حوثی‌ها است، می‌ستاییم.

پیشتر ژان ایو لودریان اعلام کرد که سعد حریری دعوت امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه برای رفتن به این کشور را پذیرفته است.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین