|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۴:۴۸
کد خبر: ۱۸۸۰۳۷
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۶ - ۲۲:۲۳
فرزند مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی گفت: در حوزه سیاست داخلی، آیت الله هاشمی محور تعادل بود و سعی می کرد بین جناح های سیاسی تعادل ایجاد کند.
 فرزند مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی گفت: در حوزه سیاست داخلی، آیت الله هاشمی محور تعادل بود و سعی می کرد بین جناح های سیاسی تعادل ایجاد کند.

یاسر هاشمی افزود: امیدواریم روشی که وی به عنوان عقلانیت و اعتدال در تصمیم گیرها داشت به عنوان تفکر او ادامه یابد.

وی اظهار داشت: روز به روز نبود ایشان را بیشتر احساس می کنیم، بخشی از این موضوع مربوط به شخص من است. بخشی نیز مربوط به حضور وی برای جامعه و اتفاقاتی است که در آینده برای کشور رقم می خورد و نگرانی هایی که نسبت به برخی مسایل، تصمیمات و اتفاقات مشاهده می شود.

فرزند آیت الله هاشمی اضافه کرد: فکر می کنم شاید اگر ایشان حضور داشت، در حل برخی مسایل موثر بود و کمک می کرد. تاریخ نیز نشان می دهد که در اغلب بحران ها و اتفاقات خاص، حضور آیت الله هاشمی برای حل این مسایل موثر بود.
وی در ارزیابی مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز گفت: مجمع به تازگی شکل گرفته و در این مدت هم یکی دو جلسه بیشتر برگزار نکرده، به همین دلیل قضاوت در این خصوص زود است.

یاسر هاشمی افزود: باید صبر کنیم ببینیم آیت الله هاشمی شاهرودی و صحن مجمع، سیاست های اصلی نظام را که وظیفه اصلی مجمع تشخیص مصلحت است و کارهایی که در مجمع در زمان حیات آیت الله هاشمی پیگیری شده، را چگونه دنبال و پیگیری می کنند و آیا مجمع دوباره می تواند تاثیر خود را همچون گذشته بر بدنه اجرایی، سیاسی و تصمیم گیری کشور داشته باشد یا خیر، قضاوت هنوز زود است.

وی در مورد نگرانی هایی که پیش از این یاد کرده بود، توضیح داد: امروز در حوزه سیاست خارجی و اتفاقات مرتبط با این حوزه، تحولات سریعی رخ می دهد. دولت هم که پشتوانه محکمی را (آیت الله هاشمی) از دست داده است.
وی در پاسخ به پرسشی در باره نقش نمایشگاه رسانه های دیجیتال در آگاهی مردم گفت: به صحبت آقای هاشمی اشاره می کنم، او در اواخر عمر خوشحال بود که مردم آگاه شدند و بخشی از این آگاهی را به دلیل قرن انفجار اطلاعات می دانست و حتی در برابر واژه امنیت ملی، توجه دولتمردان دنیا را به بحث اطلاعات، فضای مجازی و آگاهی بیش از حد مردم نسبت به مسایل اطراف خود جلب می کرد و خوشحال بود که تقریبا دیگر هیچکس نمی تواند مانع آگاهی مردم شود چرا که مردم از خواسته های خود آگاه هستند.

یاسر هاشمی گفت: علت حضورم در نمایشگاه رسانه های دیجیتال این است که فضای مجازی ابزار بسیار جدی برای رشد آگاهی مردم شد.
وی ادامه داد: فکر می کنم هیچ جریان قدرتی نمی تواند در مقابل 'قدرت جریان' ایستادگی کند، اگر هم باشد کوتاه مدت خواهد بود، به هر حال امروز مردم نسبت به شرایط و آینده خود به حد قابل قبولی از آگاهی رسیدند، این بسیار مهم است که باید بدان توجه شود.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین