|
|
امروز: پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۲:۵۱
کد خبر: ۱۸۷۹۵۲
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۶
این محور حوزه‌های بسیار وسیعی دارد که از خدمات پزشکی با تمرکز بر مساجد شروع می‌شود و در چهارچوب آن استقرار درمانگاه‌های سیار، توزیع بسته‌های بهداشتی، کارگاه‌های آموزشی، تست غربالگری و اعزام پزشکان به مناطق انجام خواهد شد.
فرمانده سپاه امام حسن مجتبی(ع) استان البرز از آمادگی این نهاد برای استقرار تجهیزات آشپزی و پخت روزانه 87 هزار وعده غذای گرم در مناطق زلزله‌زده غرب کشور خبر داد.

به گزارش ‌ایسنا‌، سردار یوسف مولایی در نشست خبری که چهارشنبه(24 آبان)، به مناسبت فرارسیدن هفته بسیج برگزار شد، گفت: برنامه‌های هفته بسیج امسال در چهار محور پیگیری خواهد شد که اولین محور تحت عنوان خدمات‌رسانی و امور اجتماعی پیش بینی شده است.

مولایی افزود: این محور حوزه‌های بسیار وسیعی دارد که از خدمات پزشکی با تمرکز بر مساجد شروع می‌شود و در چهارچوب آن استقرار درمانگاه‌های سیار، توزیع بسته‌های بهداشتی، کارگاه‌های آموزشی، تست غربالگری و اعزام پزشکان به مناطق انجام خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: ما برای انجام خدمات پزشکی در کرمانشاه هم آمادگی داریم و برنامه‌ریزی کرده‌ایم اما از طرف سپاه کرمانشاه هنوز درخواستی به ما اعلام نشده است.

فرمانده سپاه امام حسن مجتبی(ع) ادامه داد: در محور اول برنامه‌ای تحت عنوان میز خدمت و خدمات دولتی و اداری نیز در هفته بسیج در نظر گرفته شده است تا در مکان‌های مختلف به ویژه مساجد میز خدمت را داشته باشیم و علاوه بر آن کاروان‌های خدمت نیز در قالب مسئولان استان به مناطق مختلف سرکشی کنند و به مردم پاسخگویی داشته باشند.

این مسئول  به برنامه‌های عمرانی و سازندگی سپاه البرز اشاره و اعلام کرد: در این زمینه تفاهم ساخت 400 خانه برای محرومان با کمیته امداد انجام شده است؛ با بهزیستی نیز برای تامین مسکن خانواده‌های دارای سه و دو معلول رایزنی شده است.

مولایی به اقدامات فرهنگی که قرار است در این هفته انجام شود، اشاره و اعلام کرد: اکران فیلم‌های ارزشی، برپایی کارگاه‌ها در سطح پارک‌های استان، تهیه جهیزیه برای نوعروسان و ... از جمله این اقدامات است.

وی به هدفگذاری محله‌های کم برخوردار در برنامه‌های امسال نیز اشاره و خاطرنشان کرد: در این هدفگذاری امنیت و آموزش در محله‌هایی چون کلاک، مالک اشتر، سهرابیه، ملک‌آباد، مهدی‌آباد و ... در نظر گرفته شده است.

فرمانده سپاه استان البرز تصریح کرد: محور دوم برنامه‌های امسال بر اقتصاد مقاومتی تاکید دارد، سپاه علاقه بسیاری دارد تا در این حوزه وارد شود بنابراین توانمندسازی مردم از طریق مشاغل خانگی به خصوص در مناطق کم برخوردار با وام‌هایی تا سقف 30 میلیون تومان در این برنامه گنجانده شده است.

وی ادامه داد: در این محور برنامه‌هایی برای برگزاری نمایشگاه‌های اقتصاد مقاومتی برای معرفی کالای ایرانی در نظر گرفته شده است.

مولایی محور سوم را دفاع و توان رزمی عنوان کرد و گفت: رزمایش‌های مدیریت بحران، راه‌اندازی گشت‌های محله محور توسط بسیج از پنجم آذر، گردهمایی بسیجیان، برگزاری مسابقات نظامی و ... از جمله برنامه‌های این محور است.

وی در ادامه به اهمیت فضای مجازی و نگرانی‌هایی که در خصوص خطرات این فضا وجود دارد  اشاره و خاطرنشان کرد: محور چهارم برنامه‌های هفته بسیج بر این فضا استوار است، می‌توان با آموزش و هدایت مردم را به سمت استفاده صحیح از این فضا سوق داد.

مولایی ادامه داد : ما در این محور راه‌اندازی پارک خلاقیت در نورالشهدا، افتتاح مرکز رشد و خلاقیت فکری، برگزاری مسابقات علمی و رباتیک توسط بسیجیان و معرفی چهره‌های برتر در فضای مجازی را خواهیم داشت.

وی در خصوص برنامه‌های سراسری هفته بسیج نیز گفت: گلباران مزار شهدا، حضور در نماز جمعه، مسابقات فرهنگی ورزشی و پیاده‌روی خانوادگی از میدان سپاه تا میدان جمهوری را خواهیم داشت.

فرمانده سپاه استان البرز در بخش دیگری از این نشست خبری به آخرین وضعیت کمک‌رسانی سپاه استان به مناطق زلزله‌زده اشاره و اعلام کرد: شب گذشته چهار دستگاه کامیون حامل کمک‌های جمع‌آوری شده توسط سپاه و هلال احمر به منطقه اعزام شد، امروز هم شش کامیون برای اعزام آماده شده است.

فرمانده سپاه امام حسن مجتبی(ع) استان البرز همچنین از آمادگی این نهاد برای استقرار تجهیزات آشپزی و پخت روزانه 87 هزار وعده غذای گرم در مناطق زلزله‌زده غرب کشور خبر داد گفت: سپاه ناحیه ساوجبلاغ اعلام کرده که می‌تواند 74 هزار وعده و سپاه ناحیه امام سجاد نیز اعلام کرده که می‌تواند 13 هزار وعده غذای گرم را در مناطق زلزله زده توزیع کند.
 
اعزام 70 کامیون حامل کمک‌های مردم البرز به مناطق زلزله‌زده

استاندار البرز از افزایش پایگاه‌های جمع آوری کمک‌های مردمی البرز از 33 پایگاه به 55 پایگاه خبر داد.

 محمدعلی نجفی در حاشیه بررسی روند ارسال محموله‌های جمعیت هلال احمر استان البرز به مناطق زلزله زده، گفت: تا امروز چهارشنبه (24 آبان)، 70 کامیون از کمک‌های مردمی و دستگاه‌ها و اصناف به کرمانشاه ارسال شده است.

نجفی خاطرنشان کرد: پتو، آب معدنی، کنسرو، موادغذایی، بهداشتی و البسه از جمله کالاهایی ارسالی از البشرشز به مناطق زلزله زده است.

وی با بیان ایشنکه یک سری از کمک‌ها نیز به صورت خود جوش ارسال شده است گفت: با توجه به اشتیاق مردم برای کمک به آسیب‌دیدگان، پایگاه‌های جمع آوری از 33 پایگاه به 55 پایگاه افزایش یافته است.ش
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین