|
|
امروز: جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۴۶
کد خبر: ۱۸۷۹۵۱
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۲
بازوند با بیان این‌که تجارب خوبی از این زلزله بدست آوردیم، گفت: این زلزله نشان داد زیرساخت‌ها و خطوط آب و برق ما مقاوم نیستند. هم‌چنین نشان داد ساختمان‌های دولتی و خصوصا بیمارستان‌های ما که باید پناهگاه مردم باشند استحکام لازم را ندارند.
استاندار کرمانشاه گفت: روند امدادرسانی در مناطق زلزله زده استان به خوبی پیش می‌رود.

 هوشنگ بازوند در جمع خبرنگاران با بیان این‌که زلزله اخیر استان بسیار گسترده بود، اظهار کرد: زلزله 7.3 ریشتری کرمانشاه 1930 روستا و هفت شهرستان استان را درگیر کرد.

وی با بیان این‌که این زلزله در 50 سال اخیر بی سابقه بوده، گفت: خوشبختانه پیش از وقوع زلزله اصلی شاهد زلزله دیگری بودیم که همین امر موجب هوشیاری مردم و کاهش تلفات آن شد.

بازوند با بیان این‌که تجارب خوبی از این زلزله بدست آوردیم، گفت: این زلزله نشان داد زیرساخت‌ها و خطوط آب و برق ما مقاوم نیستند. هم‌چنین نشان داد ساختمان‌های دولتی و خصوصا بیمارستان‌های ما که باید پناهگاه مردم باشند استحکام لازم را ندارند.

وی با بیان این‌که حدود 90 درصد از جغرافیای استان روی خط زلزله قرار دارد، گفت: باید خود را برای چنین حوادثی آماده کنیم و یاد بگیریم چگونه با زلزله زندگی کنیم.

بازوند با بیان این‌که در حال حاضر امدادرسانی در مناطق زلزله زده به خوبی پیش می‌رود، گفت: در بحث اسکان نیز سیاست بر این است که چادرها بگونه‌ای توزیع و برپا شود که زلزله‌زدگان در کنار واحدهای مسکونی تخریب شده خود اسکان گزینند تا آسودگی خاطر بیشتری داشته باشند.

وی افزود: بنا داریم اسکان موقت را با اسکان دائم گره بزنیم، به این معنی که اسکان موقت افراد آسیب‌دیده در دل خانه‌های خودشان باشد.

استاندار کرمانشاه هم‌چنین با اشاره به همت همه مسئولین برای کمک به زلزله زدگان، گفت: از هر مسئولی که به کرمانشاه آمده قول مکتوب گرفته و پیگیر عملی کردن آنها خواهیم بود.

بازوند افزود: ستاد اجرایی فرمان امام(ره) تمام مسئولیت امداد و نجات و خدمات رسانی  به شهرستان ثلاث بابجانی را بر عهده گرفته است.

وی گفت: بانک مرکزی نیز تقبل کرده به هر خانوار آسیب دیده 10 میلیون تومان وام قرض الحسنه پرداخت و بدهی بانکی آنها را به مدت یک سال استمهال کند.

وی در ادامه از فعالین فضای مجازی نیز خواست از دامن زدن و بزرگنمایی برخی مسائل پرهیز کنند و گفت: اگر چند نفر بر حسب نیاز اقلام مورد نیاز خود را برداشته‌اند نباید به شکل نامناسبی بازتاب داده شود.

بازوند با بیان این‌که در این شرایط فضای مجازی باید به کمک استان بیاید، گفت: برای احداث واحدهای مسکونی آسیب دیده به حدود 800 میلیارد تومان منابع نیاز داریم که فضای مجازی باید دراین خصوص تسهیل گر و مطالبه‌گر باشند.

وی هم‌چنین به موضوع تخریب برخی ساختمان‌های دولتی و واحدهای مسکن مهر اشاره کرد و گفت: گروهی از مهندسین آسیب این سازه ها را بررسی کرده و از علت تخریب گزارشی تهیه  و نتیجه به قوه قضاییه ارسال خواهد شد.
منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین