|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۳:۲۸
کد خبر: ۱۸۷۸۹۶
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۱
او درخصوص به حراج گذاشتن مدال طلایش بیان می‌کند: «دوشنبه شب تصمیم گرفتم بهترین مدالم را که مدال طلای المپیک ریو است، به حراج بگذارم تا بتوانم برای این عزیزان قدمی بردارم، از طرفی شماره حسابم را در صفحه اینستاگرامم گذاشتم تا کمک‌های نقدی مردم را دریافت و برای مایحتاج خانواده‌ها تدارک ببینم.»
 در حالی که تمامی اهالی ورزش کشور برای کمک به مردم زلزله‌زده غرب ایران، آستین‌ها را بالا زده‌اند، کیانوش رستمی قهرمان کرمانشاهی وزنه‌برداری ایران در اقدامی تحسین برانگیز قصد دارد مدال طلای المپیک خود را به حراج بگذارد. این قهرمان کشورمان در پیامی احساسی به این موضوع اشاره کرد. در متن پیام اینستاگرامی رستمی آمده است: «من به عنوان فرزند کوچک این ملت بزرگ که هنوز در این چند روز خواب به چشمانم نیامده، بر خود وظیفه دانستم قدمی هر چند کوچک برای هموطنان زلزله‌زده کشورم برداشته و مدال طلای بازی‌های المپیک 2016 ریو را که در واقع متعلق به همین مردم است، به آنها بازگردانم و برای کمک به مردم زلزله‌زده غرب کشور آن مدال را  به حراج بگذارم و عواید حاصل را به این عزیزان اختصاص دهم.»

این قهرمان وزنه‌برداری کشورمان در ابتدا درخصوص این اتفاق تلخ به خبرنگار «ایران» می‌گوید: «باید به خاطر این اتفاق دردناک به تمام مردم ایران بخصوص مردم کرمانشاه تسلیت بگویم. امیدوارم مسئولان و مردم کمک کنند تا حداقل بازماندگان این اتفاق در شرایط ایده‌آلی قرار بگیرند.» کیانوش رستمی احساسات خود را نسبت به این اتفاق تلخ این گونه بیان می‌کند: «از لحظه اول که در جریان این اتفاق قرار گرفتم، به جرأت می‌توانم بگویم که یکی از تلخ‌ترین لحظات زندگی‌ام وقتی بود که خبرهای مربوط به زلزله را می‌شنیدم. در آن زمان تلفنی با پدر و مادر و  سایر اعضای خانواده‌ام صحبت کردم و حال شان را جویا شدم. در واقع  از آن اتفاق تا الان یک خواب راحت نداشتم، نزدیک به ۵۰۰ نفر از هموطنان‌مان را از دست داده‌ایم و از این موضوع خیلی ناراحتم و دلم خون است.»

او درخصوص به حراج گذاشتن مدال طلایش بیان می‌کند: «دوشنبه شب تصمیم گرفتم بهترین مدالم را که مدال طلای المپیک ریو است، به حراج بگذارم تا بتوانم برای این عزیزان قدمی بردارم، از طرفی شماره حسابم را در صفحه اینستاگرامم گذاشتم تا کمک‌های نقدی مردم را دریافت و برای مایحتاج خانواده‌ها تدارک ببینم.»

قهرمان کرمانشاهی وزنه‌برداری ایران این گونه به صحبت‌های خود ادامه می‌دهد: «همین جا از مردم می‌خواهم به هرشکلی که برای آنها امکانپذیر است، به هموطنان خودشان کمک کنند. شب‌ها در کرمانشاه هوا خیلی سرد می‌شود و رفته رفته شرایط مردم عزیز شهرم سخت‌تر خواهد شد. از مردم ایران درخواست دارم که برای کمک به هموطنان هر چه سریع‌تر اقدام کنند.»

رستمی در پایان مجدداً به اهدای مدالش اشاره می‌کند و می‌افزاید: «من دوست داشتم که کمکی کنم، چرا که ما ایرانی‌ها پشت هم هستیم. هدفم این بود تا ارزشمندترین دارایی‌ام را به همشهریانم تقدیم کنم از این رو مدال طلای المپیکم را به حراج گذاشته‌ام تا مبلغ حاصل از فروش آن را به زلزله زدگان کمک کنم. ارزش مردم کرمانشاه بیشتر از این است و من مدیون آنها هستم.»

رستمی دیروز در حاشیه اردوی تیم ملی درخصوص مشکلاتی که جهت صدور ویزای امریکا برای او پیش آمده، گفت‌: «من واقعاً نمی‌دانم چرا عنوان کردند من می‌خواهم پناهنده شوم در حالی که جانم را برای ایران می‌دهم و آنقدر ذلیل نیستم که بخواهم پناهنده شوم. بعد از المپیک پیشنهادهای زیادی از کشورهای مختلف داشتم که براحتی می‌توانستم اقامت هر کشوری را که بخواهم بگیرم، اما به خاطر مردم ایران آن را قبول نکردم، چرا که مردم به من انرژی می‌دهند، در غیر این صورت ورزش برایم جذابیتی ندارد.» ملی‌پوش دسته 85 کیلوگرم وزنه‌برداری با اشاره به حضور مجدد خود در سفارت امریکا در دوبی، افزود: «فدراسیون وزنه‌برداری به من گفت‌ که باید دوباره به سفارت بروم و زمانی که به آنجا رفتم، به من گفتند نیازی نبود دوباره مصاحبه کنم و حالا که دوباره آمده‌ام انگشت‌نگاری شوم تا دست خالی به ایران بر نگردم.»
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین