|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۱
کد خبر: ۱۸۷۷۳۴
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۴
«آنگ سان سوچی» رهبر میانمار امروز سه‌شنبه در حاشیه نشست آ سه آن که در فیلیپین در حال برگزاری است با «رکس تیلرسون» وزیر خارجه آمریکا دیدار کرد.
 وزیر خارجه آمریکا در حالی با رهبر میانمار دیدار کرد که هر دو آنها از پاسخ به سوالات اساسی درباره حقوق مشروع مسلمانان روهینگیا طفره رفتند.

 به نقل از فرست‌پست، «آنگ سان سوچی» رهبر میانمار امروز سه‌شنبه در حاشیه نشست آ سه آن که در فیلیپین در حال برگزاری است با «رکس تیلرسون» وزیر خارجه آمریکا دیدار کرد.

گفتنی است وی امروز با «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل نیز دیدار داشت که حاکی از افزایش فشار جامعه بین‌الملل در برخورد با خشونت سازمان یافته دولت میانمار علیه اقلیت مسلمان «روهینگیا» است و نشان از توقع آنها از سوچی دارد که علیرغم دارا بودن جایزه صلح نوبل، بنابر مصلحت سکوت اختیار کرده است.

دیدار تیلرسون و سوچی در حالی انجام گرفت که واشنگتن در بیانیه‌هایی که ظاهرا برای حمایت از مسلمانان روهینگیا صادر می‌کند، جانب احتیاط را نگه داشته و از انتقاد علیه سوچی اجتناب می‌کند.

گفته می‌شود سوچی حین عکس گرفتن با تیلرسون از پاسخ دادن به این سوال که آیا مسلمانان روهینگیا شهروند میانمار محسوب می‌شوند طفره رفته است.

این در حالی است که دولت میانمار حق تابعیت مسلمانان روهینگیا را به رسمیت نشناخته و آنها را از خانه و کاشانه خود آواره می‌کند.

جالب آنکه بعد از دیدار با سوچی، از تیلرسون که فردا عازم میانمار است، پرسیده شد که آیا پیام خاصی برای رهبران این کشور دارد؟

اما وی به عمد، سوال را نشنیده گرفت و با گفتن «متشکرم» خبرنگاران را از سر خود باز کرد.


منبع: مهر
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین