|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۷:۱۹
کد خبر: ۱۸۷۵۳۳
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۶
اما ائتلاف عربی روز شنبه ادعا کرد که تحریم‌های اعمال شده بر یمن را کاهش داده و و بندر عدن و همچنین گذرگاه زمینی "الودیعه" در امتداد مرزهای عربستان و یمن را بازگشایی کرده است.
 نیروهای انصارالله اعلام کردند که در واکنش به بسته شدن بندرگاه‌های یمن توسط ائتلاف متجاوز عربی کشتی‌ها و نفت‌کش‌های عربستانی را هدف قرار می‌دهند.

به نقل از سایت شبکه المسیره، نیروهای انصارالله با صدور بیانیه‌ای تهدید کردند که در واکنش به بسته شدن بنادر یمن توسط ائتلاف متجاوز عربی به رهبری عربستان در پی اصابت موشک بالستیک یمن به اطراف فرودگاه ملک خالد ریاض کشتی‌ها و نفت‌کش‌های متجاوزان را هدف قرار می‌دهند.

این شبکه وابسته به انصارالله به نقل از یک فرمانده نظامی ارتش یمن اعلام کرد که کشتی‌ها و نفت‌کش‌های وابسته به متجاوزان و تحرکات آن‌ها زمانی که دستورات از فرمانده عالی صادر شود از آتش نیروی دریایی یمن در امان نخواهند بود.

پیشتر محمد الحوثی رهبر شورای انقلاب یمن نیز تهدید کرده بود نفت‌کش‌های عربستان هدف انصارالله خواهند بود.

عربستان انصارالله را به  حمله با موشک بالستیک به سمت فرودگاه ریاض در چهارم نوامبر متهم کرد و پس از این رخداد ائتلاف متجاوز عربی بنادر یمن را بست و مدعی شد که این اقدام در جهت ممانعت از انتقال سلاح به نیروهای انصارالله ضروری است.

اما ائتلاف عربی روز شنبه ادعا کرد که تحریم‌های اعمال شده بر یمن را کاهش داده و و بندر عدن و همچنین گذرگاه زمینی "الودیعه" در امتداد مرزهای عربستان و یمن را بازگشایی کرده است.

این در حالی است که سازمان ملل این کاهش تحریم‌ها را "ناکافی" دانسته و اعلام کرده که این ائتلاف همچنان از ورود کمک‌های بشردوستانه به این کشور ممانعت می‌کند.

سازمان ملل اعلام کرد، بسته شدن بنادر احتمالا منجر به قحطی و گرسنگی در یمن شود که در پی آن احتمال دارد میلیون‌ها تن جان خود را از دست بدهند.

یمن در جنوب دریای سرخ یکی مهمترین گذرگاه‌های تجاری در جهان است که نفت‌کش‌ها از سواحل آن از خاورمیانه و کانال سوئز به اروپا می‌روند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین