|
|
امروز: يکشنبه ۱۵ مهر ۱۴۰۳ - ۱۶:۳۷
کد خبر: ۱۸۷۲۸
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۳ - ۲۰:۱۸
استاندار سابق خوزستان گفت: باید به شدت به بیداری و آگاهی مردم حساس باشیم و فکر نکنیم آنچه ما می‌دانیم را همه مردم می‌دانند؛ اگر تحلیلگر اخبار نیستیم حداقل توزیع کننده آن باشیم.
منطقه‌خوزستان - احمد خرم در همایش حامیان دولت با بیان این‌که ایمان، باور و اعتقاد قلبی در حرکت بشر کارساز است و به این صورت مسائل عقلانی متزوج مسائل عاطفی شود، عنوان‌کرد: این فرمول در تمام مسائل جاری است، یعنی در یک حرکت اجتماعی و سیاسی اگر بعد اجتماعی قضیه که جلب عواطف و احساسات مردم است با عقل و تدبیر متزوج نشود، حرکت عقلانی یا خشک و یا احساسی می‌شود.

وی افزود: بنابراین هر 2 حرکت را باید داشت و این داشتن مستلزم این است که اصلاح‌طلبان اشتباهات بزرگی که در گذشته مرتکب شده‌اند را دیگر تکرار نکنند.

وزیر راه و ترابری دولت اصلاحات خاطرنشان‌کرد: حرکت توسعه‌ای در چهار محور فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و اقتصادی صورت می‌گیرد؛ در حالی‌که حرکت اصلاح‌طلبان فقط در بعد فرهنگ و سیاست بود و در بعد اجتماعی و اقتصادی گامی برداشته نشد. فعالیت در بعد اقتصادی پیش‌نیاز فعالیت در بعد اجتماعی است و هر 2 پیش نیاز فعالیت در ابعاد سیاسی و فرهنگی هستند.

خرم بیان‌کرد: امام علی(ع) در زمان حکومت خود سه سازمان اقتصادی و توسعه، وقف و خیریه را راه‌اندازی کرد و درآمد شخصی خود که به پول امروز ماهانه 20 میلیارد تومان بود را به آن‌ها اختصاص می‌داد، در حالیکه خود زندگی زاهدانه‌ای داشت و رفتار فردی امام(ع) موجب محبوبیت ایشان بود.

وی ادامه‌داد: امروز ما برای همراه کردن عواطف جامعه نیاز به ایجاد تشکل‌های خیریه‌ای و امور وقفی داریم. باید از تمام توانایی‌های جامعه استفاده کنیم و بپذیریم اقتصاد پیش نیاز امور اجتماعی و عاطفه برانگیز است. یکی از رسالت‌های انسان خلق ثروت و سرمایه است و نکته مهم نحوه هزینه‌کرد آن است. جلب رضایت دیگران و دستگیری از آن‌ها باید اولویت ما باشد.

خرم گفت: در آسیب‌شناسی سیاسی- اجتماعی به این رسیده‌ایم که مسأله اساسی آگاهی‌بخشی به آحاد جامعه است. در هر فرصت باید به مردم اطلاعات و تحلیل درست ارائه شود و باید ذهن مردم را باز کرد. اگر آگاهی بخشی در جامعه نباشد و افراد مطلع و تحلیلگر به دنبال آگاهی بخشی نباشند، ممکن است افراد عوام‌فریب، مردم را فریب دهند.

وزیر راه و ترابری دولت اصلاحات با ارائه آمار و ارقامی از حجم نقدینگی، تورم، بودجه جاری کشور و اجرای پروژه‌های راه‌آهن و اتوبان، به مقایسه‌ی عملکرد دولت‌های قبل پرداخت و از کاهش ارزش پول و روی زمین ماندن بسیاری از پروژه‌های نیمه‌تمام از جمله فردگاه امام خمینی(ره) و خط راه‌آهن با سرعت بالای تهران- اصفهان، به دلیل نبود نقدینگی انتقاد کرد و گفت: کارها ماند اما پول نماند؛ چرا فریاد مسئولان بلند نمی‌شود.

وی افزود: با وجود اعتمادی که به دولت یازدهم در ایجاد فضای صداقت و امنیت در کشور دارم، اما یک انتقاد هم به دولت دارم و آن این است که دولت باید به مردم می‌گفت چه تحویل گرفته است.

خرم با تاکید بر این‌که باید به شدت به بیداری و آگاهی مردم حساس باشیم و فکر نکنیم آنچه ما می‌دانیم را همه مردم می‌دانند و با بیان‌این‌که اگر تحلیلگر اخبار نیستیم لازم‌است حداقل توزیع کننده آن باشیم، ادامه‌داد: روحانی و دولت او بعد از یکسال نمی‌توانند بگویند چه تحویل گرفته‌اند اما خارج از دولت می‌توان این کار را کرد و باید او را حمایت کنیم. مسئله روابط بین‌المللی و انرژی هسته‌ای و رفع تحریم‌ها برای دولت روحانی در اولویت است، اما باید نیم‌نگاهی به بدنه ستادهای انتخاباتی داشته باشد و به مباحث اجتماعی توجه کند. مسائل خرده ریز مثل بیکاری باید حل شود. ما تنها کشوری در دنیا هستیم که نرخ بیکاری فارغ التحصیلان آن بیشتر از نرخ عمومی آن است و این یک فاجعه است.

استاندار سابق خوزستان خاطرنشان‌کرد: رکود بدون کمک دولت حل نمی‌شود و لذا دولت باید در این مسئله وارد شود تا بتوان ظرفیت فعال کشور را به‌کار گرفت.

وی در پایان از نقش خاتمی و عارف در خلق حماسه 24 خرداد یاد کرد و گفت: حماسه 24 خرداد نشان داد راه مبارزه، راه پارلمانی است و باید از روش‌های رادیکال پرهیز کرد. باید با تحلیل درست مردم را پای صندوق کشاند. این انتخابات به ما گفت 8 سال یک دسته‌سازی و تمرکز قدرت در یک جناح به جایی نمی‌رسد.
منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین