|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۲۰
کد خبر: ۱۸۷۲۴۶
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۲
برنامه‌ دیگر به موضوع هویت بصری در تئاتر می‌پردازد و گفت‌وگو درباره مباحث پر اهمیت برندینگ، هویت کلامی و هویت بصری را در بر می‌گیرد. این سومین دوره‌ مستمر این مباحث در جشنواره خواهد بود. رویداد آخر و جدید این بخش، تبلیغات تئاتر است.
 فراخوان‌های مسابقه «پوستر و هویت بصری» و «عکس» سی و ششمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر منتشر شد.

 به نقل از روابط عمومی سی‌وششمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر، امیر اسمی، مدیر بخش پوستر و هویت بصری و مسابقه عکس جشنواره با اعلام این خبر اظهار کرد: امسال بخش پوستر و هویت بصری شامل سه رویداد و برنامه خواهد بود. یکی از رویدادها مسابقه‌ پوستر است که به روال همیشگی، جزئیات و مقررات آن در فراخوان مشخص شده است. نمایشگاهی از آثار انتخاب ‌شده توسط هیئت داوران، برگزار می‌شود و کتابی از آثار برگزیده منتشر خواهد شد.

او ادامه داد: برنامه‌ دیگر به موضوع هویت بصری در تئاتر می‌پردازد و گفت‌وگو درباره مباحث پر اهمیت برندینگ، هویت کلامی و هویت بصری را در بر می‌گیرد. این سومین دوره‌ مستمر این مباحث در جشنواره خواهد بود. رویداد آخر و جدید این بخش، تبلیغات تئاتر است.

«اسمی» درباره بخش تبلیغات تئاتر نیز توضیح داد: در سال‌های اخیر با اضافه ‌شدن تئاتر غیردولتی به فضای تئاتر کشور و  گسترش کمی سالن‌ها و نمایش‌ها، رقابت در نحوه‌ اطلاع‌رسانی‌ها و تبلیغات و جذب مخاطبان فشرده شده. نقش تکنولوژی‌های تازه و فضای مجازی، در کنار امکانات متفاوت فضاهای شهری و رسانه‌ها هم به استفاده از ابزارهای مختلف و رقابت بیشتر دامن زده است، به همین دلیل توجه به کیفیت آثار تبلیغاتی تولید شده و تاثیر آن در مردم و سلیقه‌ جامعه، نکته‌ای پراهمیت و قابل تامل است. این بخش در واقع با هدف پرداختن به این موضوع و ایجاد فضای تحلیل و گفت‌وگو پیرامون آن ایجاد شده است.

مدیر بخش پوستر و هویت بصری و مسابقه عکس جشنواره درباره جزئیات بخش عکس سی‌وششمین جشنواره‌ بین‌المللی تئاتر فجر گفت: این بخش شامل دو رویداد رقابتی خواهد بود. رویداد نخست مسابقه‌ی عکس تئاتر است که به روال همیشگی، جزئیات و مقررات آن در فراخوان مشخص شده است. نمایشگاهی از آثار انتخاب‌شده توسط هیئت داوران برگزار می‌شود و کتابی از آثار برگزیده هم منتشر خواهد شد. رویداد جدید این بخش هم «عکس پشت‌صحنه» است.

او  با اشاره به ویژگی‌های این رویداد جدید، اضافه کرد: آن‌چه ما روی صحنه‌ تئاتر می‌بینیم، برآیند تلاشِ جمعیِ افراد و هنرمندان مختلف است. عکس‌های این بخش که نامش را «بیرون از ‌صحنه» گذاشته‌ایم، راوی زوایای پنهان و آشکار این فرآیند و ثبت‌کننده‌ حافظه‌ تاریخی است. یکی از دلایل طراحی این بخش در واقع توجه به عکاسان تئاتری است که با حضور در گروه نمایش و فرآیند تولید آن، می‌کوشند تا با نگاه حرفه‌ای و خلاقانه‌ خود، این لحظات ناب را روایت کنند.

علاقمندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت جشنواره به آدرس www.fitf.ir مراجعه کنند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین