|
|
امروز: چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۴:۱۶
کد خبر: ۱۸۷۱۶۹
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۷
این موضوع باعث نگرانی گسترده ما شده است. ما خواهان حفظ صلح در لبنان هستیم. مهم این است که درگیری جدید در منطقه که عواقب فاجعه‌باری به دنبال دارد، به وجود نیاید. موضوع مهم حفظ وحدت و ثبات در لبنان و فعالیت مؤسسات لبنانی است.
دبیرکل سازمان ملل ضمن ابراز"نگرانی شدید" نسبت به بحران سیاسی در لبنان، تأکید کرد که تماس‌ها را جهت ممانعت از "شدت یافتن عواقب فاجعه‌بار" بحران افزایش می‌دهد.

به نقل از روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی، آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل در مصاحبه با خبرنگاران با اشاره به موضوع استعفای "سعد حریری" از سمت نخست‌وزیری لبنان از شهر ریاض خاطرنشان کرد، اخیرا با مقامات عربستان، لبنان و شمار زیادی از کشورها در تماس بوده است.

وی در ادامه افزود: این موضوع باعث نگرانی گسترده ما شده است. ما خواهان حفظ صلح در لبنان هستیم. مهم این است که درگیری جدید در منطقه که عواقب فاجعه‌باری به دنبال دارد، به وجود نیاید. موضوع مهم حفظ وحدت و ثبات در لبنان و فعالیت مؤسسات لبنانی است.

دبیرکل سازمان ملل همچنین تصریح کرد: ما بسیار نگران هستیم و امیدواریم که در منطقه تنشی که می‌تواند عواقب غم‌انگیری داشته باشد، رخ ندهد.

گوترش به مضمون گفت‌وگوهایش با طرف‌های درگیر در بحران لبنان اشاره‌ای نکرد.

سعد حریری، عصر شنبه در اقدامی غافل‌گیرکننده ، در ریاض، از طریق تلویزیون "العربیه" استعفای خود را از سمت نخست‌وزیری لبنان اعلام کرد. وی درمتن استعفای خود ادعاهایی بی‌اساسی علیه "حزب‌الله" و ایران مطرح کرد.

از آن زمان سوال‌های بسیاری درخصوص سرنوشت حریری در ریاض مطرح شده است و این‌که آیا وی در حبس خانگی به‌سر می‌برد یا نه، حزب‌الله لبنان می‌گوید که حریری در عربستان بازداشت شده است.

 این در حالی است که فرانسه مدعی شده، حریری در آزادی کامل به‌ سر می‌برد. میشل عون، رئیس‌جمهوری لبنان  نیز اخیرا خواستار بازگشت حریری به لبنان شد.ش
منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین