|
|
امروز: سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۰:۲۳
کد خبر: ۱۸۷۱۳۴
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۶ - ۲۲:۲۰
رودریگو دوترته که به خاطر جنگ خونینش بر سر مبارزه با مواد مخدر با انتقادات بین‌المللی روبه‌رو است، برای میزبانی کشورش از "اجلاسی جهانی" به منظور بررسی چگونگی حفظ حقوق بشر از جانب ملت‌ها، اظهار آمادگی کرد.
 به نقل از خبرگزاری رویترز، رودریگو دوترته، رییس جمهور فیلیپین که برای شرکت در نشست همکاری اقتصادی آسیا پاسیفیک در ویتنام به سر می‌برد، در کنفرانسی خبری اظهار کرد، این اجلاس باید بر نقض حقوق بشر تمرکز کند، نه فقط در فیلیپین، بلکه در تمام جهان.

برخی از کشورهای غربی و گروه‌های مدافع حقوق بشر به شدت از کمپین مبارزه با مواد مخدر دوترته انتقاد کرده‌اند. برنامه مبارزه با مواد مخدر موجب کشته شدن بیش از 3900 مظنون مصرف کننده و فروشنده مواد مخدر شده که پلیس این کشتار را "دفاع از خود" در مقابل مقاومت مظنونان مسلح در برابر دستگیری تلقی می‌کند.

اما منتقدان با این اظهارات مخالف هستند و می‌گویند، پیگردهای قانونی بدون جواب، در حال انجام است. پلیس این ادعا را تکذیب می‌کند.

دوترته پس از نشست خود با جامعه فیلیپینی‌ها در ویتنام گفت: بیایید اجلاسی درخصوص چگونگی حفظ حقوق بشر برای تمامی نژادها برگزار کنیم.

طی این نشست وی همچنین حملات خود علیه اگنس کالامار، کارشناس حقوق بشر سازمان ملل را تجدید کرد.

دوترته گفت: چه چیزی مرگ مردم در فیلیپین را مهم‌تر از مرگ سایر کودکان جهان می‌کند که قتل عام و کشته شده‌اند؟!

وی افزود، از حضور همه قربانیان نقض حقوق بشر و اظهار شکایتشان در این اجلاس استقبال می‌شود.

رییس جمهور فیلیپین تهدید خود را مبنی بر سیلی زدن به کالامار در صورت بازجویی از دوترته درخصوص تلفات رو به افزایش در جنگ مواد مخدر تکرار کرد و گفت، از کالامار خواهد پرسید که چرا وی درباره قربانیان بمب‌گذاری و خشونت در خاورمیانه چیزی نمی‌گوید؟!

دوترته گفت: تمام این مدت چه کار می‌کردید؟ چرا انقدر به مواد مخدر علاقه‌مندید؟

وی همچنین تهدید کرد، دو قانونگذار آمریکایی را که از دعوت دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا از دوترته برای دیدار از این کشور انتقاد کردند، از ورود به مانیل منع می‌کند.

دوترته بدون ذکر نام این قانونگذاران گفت: اگر شما من را دوست ندارید، من هم شما را دوست ندارم. ما مانند هم هستیم!

جیمز مک‌گاورن، نماینده حزب دموکرات و رندی هالتگرن، نماینده حزب جمهوری‌خواه از ترامپ درخواست کرده بودند تا در دیدار پیش روی خود در مانیل، بر وضعیت حقوق بشر در فیلیپین تاکید کند.

دوترته ادامه داد: به آنان خواهم گفت، شما بسیار گستاخ هستید. چه چیزی باعث شده فکر کنید من برای دیدار از کشور شما برنامه‌ریزی یا حتی به آن فکر می‌کنم؟
منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین