کد خبر: ۱۸۷۱۲۸
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۶ - ۲۰:۲۰
معاون هماهنگی و مشارکت‌های مردمی ستاد بازسازی عتبات با اشاره به فعالیت کمیته اسکان، تغذیه و مشارکت‌های مردمی ستاد مرکزی اربعین گفت: امسال هزار و ۶۲۸ موکب پروانه‌دار ایرانی برای مراسم اربعین احداث شدند.
 یوسف افضلی درباره اقدامات انجام شده از سوی کمیته اسکان، تغذیه و مشارکت‌های مردمی ستاد مرکزی اربعین برای زایران اربعین حسینی گفت: امسال جمعا هزار و 628 موکب ایرانی پروانه دار ایرانی در ایام اربعین حسینی در ایران و عراق احداث شده‌اند.

وی ادامه داد: این موکب‌ها در روزهای گذشته و از آغاز فرایند اعزام‌ها، خدمات خود اعم از پذیرایی و اسکان را به زائران داده‌اند.

معاون هماهنگی ستاد بازسازی عتبات عالیات با بیان اینکه موکب‌های ایرانی در کنار موکب‌های عراقی به فعالیت پرداختند، تصریح کرد: میزبان واقعی این مراسم مردم خوب عراق هستند و ما نیز در کنار آنها خدمت رسانی می‌کنیم.

افضلی افزود: امسال ظرفیت خدمات رسانی را افزایش دادیم؛ ظرفیت تغذیه 100 درصد و ظرفیت اسکان 90درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشت.

وی توضیح داد:50 درصد موکب‌های ما در عراق یعنی شهرهای نجف،کربلا، کاظمین، سامرا و مسیر پیاده‌روی نجف به کربلا وجود داشت و 50 درصد دیگر در مرزهای کشورمان ایجاد شده بود.

معاون هماهنگی ستاد بازسازی عتبات عالیات تاکید کرد: امسال افزایش پخت غذا را داشتیم به گونه‌ای که روزانه 2 میلیون و 200 هزار پرس پخت در روز انجام می‌گرفت که کاری بزرگ و ارزشمند است.

افضلی با بیان اینکه خدمات تغذیه‌ای امسال به خوبی انجام شد و حتی در روزهای آتی نیز مورد توجه است، گفت: دو سوم خدمات تغذیه در خاک عراق بود و مابقی در مرزها انجام شد که این برنامه‌ریزی‌ها در ساعات آتی و زمان بازگشت زائران نیز مورد توجه است.

وی بیشترین موکب‌ها را متعلق به خوزستان، تهران و مرکزی دانست و گفت: از زحمات تک تک موکب داران همه استانها و خادمان دلسوز تشکر می‌کنیم.

معاون هماهنگی ستاد بازسازی عتبات عالیات درباره هزینه های موکب‌ها نیز اعلام کرد: همه هزینه‌های صورت گرفته از نذورات مردمی تامین شد و از همه مردم و عاشقان اهل بیت و دست اندرکاران این برنامه‌ریزی‌ها تشکر و قدردانی می‌کنیم.
منبع: فارس
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین