|
|
امروز: چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۸
کد خبر: ۱۸۷۰۹۷
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۰
دونالد ترامپ رییس جمهور ایالات متحده آمریکا، تاکنون فشارهای بسیار زیادی بر روی شرکت‌های خودروسازی وارد کرده است تا خطوط تولید بیشتری در ایالات متحده آمریکا راه اندازی کنند.
 دونالد ترامپ رییس جمهور ایالات متحده آمریکا، تاکنون فشارهای بسیار زیادی بر روی شرکت‌های خودروسازی وارد کرده است تا خطوط تولید بیشتری در ایالات متحده آمریکا راه اندازی کنند.

اما علاوه بر خودروسازان بومی، دونالد ترامپ بر روی شرکت‌های بزرگ خودروساز ژاپنی هم تمرکز دارد و در آخرین سفر خود به کشور ژاپن، از خودروسازان این شرکت درخواست کرده است تا خطوط تولید و ماشین‌های بیشتری در ایالات متحده آمریکا راه اندازی کنند.

در این رابطه دونالد ترامپ خطاب به شرکت‌های خودروساز ژاپنی گفته است: سعی کنید بجای صادرات و پرداخت هزینه حمل و نقل محصولات خود به ایالات متحده آمریکا، محصولات خود را در آمریکا تولید کنید و با انجام این کار، می‌تواند در اینجا شغل ایجاد کنید و پول بیشتری کسب کنید. ما این موضوع را دوست داریم که شرکت‌های مختلف در ایالات متحده آمریکا خودروساز باشند، بویژه این موضوع را بیشتر دوست داریم که خودروسازان خارجی فعال در ایالات متحده آمریکا بیشتر از همه ژاپنی باشند.
طبق آخرین اطلاعیه‌های تجارت اتومبیل ژاپن، هم اکنون حدود 75 درصد از وسایل نقلیه ژاپنی که در ایالات متحده آمریکا فروخته می‌شود، دارای کارخانه اختصاصی بوده و در ایالات متحده آمریکا تولید می‌شوند. از جمله شرکت‌های خودروسازی تویوتا، هوندا، نیسان و شرکت خودروسازی سوبارو که هر کدام خطوط تولید خود را به ایالات متحده آمریکا منتقل کرده‌اند و همچنین پیش بینی می‌شود که تا سال 2021 میلادی، کمپانی خودروسازی مزدا هم به این لیست اضافه شود و همچنین شرکت خودروسازی تویوتا حجم تولید و تعداد کارخانه‌های خود را در ایالات متحده آمریکا افزایش دهد.

علاوه بر این، دونالد ترامپ از شرایط فروش خودروهای آمریکایی در بازار ژاپن شکایت کرده است، اما شینزو آبه نسخت وزیر ژاپن اعلام کرد که فروش نامطلوب ماشین‌های آمریکایی در بازار ژاپن، به خاطر تبلیغات ضعیف و نمایندگی‌های کم آن است.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین