|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۵:۲۱
کد خبر: ۱۸۷۰۷۳
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۶ - ۲۱:۲۴
سرانجام روز دیدار فرا رسید، امروز روزی شبیه روز موعود است، روزی که با پای پیاده به دیدار یار آمده‌ایم، با چشمانی منوّر به نور حرمین شریفین و با زبانی که کلامش فقط لبیک یا حسین است و بس، امروز اربعین حسینی است و اینجا کربلای معلی.
 سرانجام روز دیدار فرا رسید، امروز روزی شبیه روز موعود است، روزی که با پای پیاده به دیدار یار آمده‌ایم، با چشمانی منوّر به نور حرمین شریفین و با زبانی که کلامش فقط لبیک یا حسین است و بس، امروز اربعین حسینی است و اینجا کربلای معلی.

به گزارش ایسنا، از کربلا، بالاخره به حرم یار رسیدیم، سفر پیاده اما سوار بر بال فرشتگان خیل عظیم مشتاقان و عاشقان اباعبدالله الحسین (ع) اینجا در قطعه‌ای از بهشت به سرانجام رسیده است.

عاشقانی که کیلومترها پیاده‌روی کردند و سختی راه را به جان خریدند تا لایق نیم نگاهی از حضرت عشق، آن هم در خاک کربلا باشند، خاکی که روزگاری دور شاهد محشری اسف‌بار از بی شرمی و جسارت اهالی کوفه و چشم به راهان فرزند علی (ع) بود، مردمانی دنیاطلب و دین فروش که امام معصوم خود را در خانه‌شان سر بریدند و آل محمد (ص) را در بیابان ها به اسارت بردند. با نمایان شدن گنبد طلایی حضرت اباعبدالله الحسین (ع) از دور، رویا واقعی و خیال، حقیقی شد.

باورش سخت است مقابل بارگاه ملکوتی بندگان برگزیده ای ایستاده باشی که ایستادگی رمز جاودان زندگیشان و مردانگی مشق شب و روزشان بوده است.

اینجا بهت زده می شوی از تماشای جلال و جبروت حرمین کربلا؛ در یک طرف گنبد و بارگاه عباس بن علی(ع) یل ام البنین، سقای تشنگان کربلا، معنای برادری و معرفت و در طرف دیگر حسین بن علی (ع) سید و سرور شهیدان، مظلوم عالم، آقای ایثار و معنویت و سالار زینب (س).

چشمان منتظر همه زائران پیاده اینجا در کربلای معلی و در بین الحرمین چیزی جز شکوه و عظمت پروردگار نمی بیند.

ای چشم ها، بیشتر بگریید تا مجالی برای دیدن غربت نهفته در دل کربلا نیابید؛  ای آه، کوبنده‌تر بر سینه سوخته‌مان بتاز تا نفس هایمان همنوا با سوز دل زینب کبری (س) یاحسین و یاحسین گویند و آتش بگیرند؛ و ای زبان های خشکیده در گلو، غوغا به پا کنید که اینجا جای سکوت نیست، اینجا فریاد لبیک یا حسین و لبیک یا اباالفضل هر ساعت و هر ثانیه طنین انداز است، اینجا زیارت عاشوراست، جای نگریستن بر منظره ای که دیدگان مبارک حضرت زینب (س) جز زیبایی در آن ندیدند؛ اینجا، کربلاست، میعادگاه عاشقان و دلباختگان، خاکی که عظمتش در مظلومیت سپاه عشق و سردار بهشتش خلاصه شده است.

اینجا پاسخ شیرین پروردگار به دعای «اللهم الرزقنا زیارة الحسین فی الدنیا و شفاعة الحسین فی الاخرة» است، اینجا کربلاست.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین