|
|
امروز: شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۷:۳۸
کد خبر: ۱۸۷۰۰۲
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۹
با وجود این که دانشمندان هنوز نمی‌دانند که این آرامگاه به چه کسی تعلق دارد اما معتقدند که سه تا از ارابه‌ها به صورت روزانه توسط زمین‌دار ژنگ و همسرش استفاده می‌شده است.
باستان‌شناسان موفق به کشف بقایای بیش از 100 اسب و ارابه در آرامگاه یک فرد چینی متمول 2400 سال پیش و همسرش شدند.

به نقل از DailyMail، باستان‌شناسان معتقدند که این گودال 2400 ساله متعلق به یک خانواده سلطنتی در چین بوده است. این گودال شامل بقایای بیش از 100 اسب و چهار ارابه است.

به گفته متخصصان این گودال یک قبر دسته‌جمعی برای نگه‌داشتن بقایای اعضای خانواده اشرافی منطقه «ژنگ» است که بین 770 تا 221 قبل از میلاد مسیح بر این منطقه سلطنت می‌کردند.

حفاری در زمین‌های اطراف منجر به کشف 18 گودال بزرگ شامل اسب‌ها، ارابه‌ها و بیش از 3000 قبر شده است.

باستان‌شناسان چهار ارابه و اسکلت بیش از 90 اسب را در این گودال پیدا کرده‌اند. گودال مذکور یکی از سه گور بزرگ است که اخیرا در منطقه «ژینژنگ» کشف شده است.

به گفته متخصصان، به دلیل این که قبر اصلی غارت شده است و هنوز هیچ مدرکی پیدا نشده است، شناسایی صاحبان این قبرها کار دشواری است. بیش از 100 اسب در این قبرها مدفون شده‌اند. همچنین تعدادی دست‌سازه از عصر برنز نیز در این آرامگاه‌ها کشف شد.

به گفته متخصصان، جزئیات این دست‌سازه‌ها نشان دهنده تکنولوژی و روش‌های پیشرفته تولید آن دوره است. همچنین این آثار حاکی از موقعیت اجتماعی بالا صاحب آرامگاه و آداب و رسوم تدفین در عصر برنز است.

با وجود این که دانشمندان هنوز نمی‌دانند که این آرامگاه به چه کسی تعلق دارد اما معتقدند که سه تا از ارابه‌ها به صورت روزانه توسط زمین‌دار ژنگ و همسرش استفاده می‌شده است.

ارابه چهارم بزرگ‌تر و دارای تزئینات بیشتری است که نشان می‌دهد عملکرد تشریفاتی داشته است. ارابه مذکور 2/56 متر طول و 1/66 متر عرض دارد.

این ارابه دارای سایه‌بان خورشیدی و بارانی است که با برنز دست‌سازه‌هایی از جنس استخوان، تزئین شده است.

محققان معتقدند که اسب‌ها قبل از این که داخل گودال و در کنار قبر صاحب آرامگاه قرار بگیرند، کشته می‌شدند و سپس ارابه‌ها روی آن‌ها قرار می‌گرفت.

در سال 2011 نیز باستان‌شناسان موفق به کشف بقایای 3000 ساله اسب و ارابه‌های چوبی در معبد دودمان «ژو» شدند. نکته جالب‌توجه این است که معبد ژو تنها 120 کیلومتر با این آرامگاه فاصله دارد.








منبع: آنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین