|
|
امروز: پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۱:۲۳
کد خبر: ۱۸۶۹۶۹
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۰
دادستان ایذه در مورد آمار خودکشی در ایذه گفت: متاسفانه در بحث خودکشی در استان، رتبه اول و در کشور رتبه سوم داریم.
 دادستان ایذه در مورد آمار خودکشی در ایذه گفت: متاسفانه در بحث خودکشی در استان، رتبه اول و در کشور رتبه سوم داریم.

مراد شمولی در نشست معتمدین با شورای تامین شهرستان ایذه، اظهار کرد: نقش شما ریش سفیدان در حل مشکلات و مسائل اجتماعی قطعا تاثیر گذار است و شما بزرگان می توانید با همکاری و همفکری با مجموعه ی نیروی انتظامی و دادستانی ما را در حفظ آسایش و امنیت شهرستان ایذه یاری کنید.

وی در ادامه گفت: دو نعمت مهم داریم، یکی سلامت و دیگری امنیت است که شاید امنیت مهم‌تر از سلامت باشد، چرا که اگر تمام دنیا را داشته باشید اما امنیتی نباشد ارزشی نخواهد داشت و جا دارد از نیروی انتظامی در بحث برقراری نظم و امنیت در ایذه تقدیر و تشکر کنیم.

شمولی در مورد تیراندازی در مراسمات عزاداری، گفت: تیراندازی در مراسمات یک آسیب بزرگ اجتماعی است، اسلحه در قوم بختیاری قبلا نمادی از شجاعت و مبارزه با استعمار بود اما متاسفانه امروزه بلای جان مردم شده است که در حال حاضر جمع آوری آن سخت شده است.

وی در ادامه تصریح کرد: با پیشنهاد مسئول اطلاعات ایذه قرار شد میثاق نامه‌ای با امضای بزرگان هر طایفه‌ای تنظیم شود که دیگر اسلحه‌ای در هیچ مراسمی چه شادی و چه غم استفاده نشود و اگر مواردی مشاهده شد به شدت برخورد خواهیم کرد و مجازات سنگینی برای آن شخص در نظر خواهیم گرفت.

دادستان ایذه سپس با بیان اینکه مواد مخدر ، مادر بسیاری از جرائم است افزود: در ایذه مواد مخدر فراوانی وارد می شود که انتظار می رود در این مورد همکاری با نیروی انتظامی داشته باشید . مواد مخدر، مادر بسیاری از جرائم است که اکثر سرقت و دزدی‌هایی که انجام می گیرد تنها عامل آن اعتیاد است.

شمولی در مورد آمار خودکشی در ایذه گفت: متاسفانه در بحث خودکشی در استان، رتبه اول و در کشور رتبه سوم داریم که باز مهم‌ترین عامل آن، مواد مخدر است و بخشی دیگر آن اهمیت دادن به برگزاری مراسم برای فردی که خودکشی می کند که این امر نه بلکه مشکلی را حل نمی کند بلکه باعث تشویق شدن جوانان به اینکار نیز می شود.

مراد شمولی دادستان ایذه در پایان صحبت های خود اشاره ای به فضاهای مجازی، وارد کردن و استفاده زیاد مشروبات کرد و افزود: در این مواردی که به آن اشاره شد، اقداماتی در حال انجام است که به زودی با این عوامل آن برخورد شدیدی خواهیم کرد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین