|
|
امروز: دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۲۱
کد خبر: ۱۸۶۹۵۸
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۵
بر طبق تصمیم دادگاه قانون‌اساسی اسپانیا، حکم پارلمان کاتالونیا در زمینه استقلال این ناحیه باطل شد.
 بر طبق تصمیم دادگاه قانون‌اساسی اسپانیا، حکم پارلمان کاتالونیا در زمینه استقلال این ناحیه باطل شد.

بنابر گزارش خبرگزاری راشاتودی، این دادگاه حکمی را که پارلمان کاتالونیا 27 اکتبر (5 آبان) داده بود را لغو کرد.

مادرید پیش از این بر طبق اصل 155 قانون‌اساسی، اعلام استقلال یک جانبه این منطقه را لغو کرده بود این اقدام به عنوان «گزینه هسته‌ای» شناخته می‌شود که به دنبال آن دولت محلی کاتالونیا خلع قدرت شد.

روز گذشته حدود 200 نفر از شهرداران در ایالت کاتالونیا با تجمع و تظاهرات در بروکسل به بازداشت «کارلس پوگدمونت» رهبر مخلوع کاتالونیا اعتراض کردند.همچنین هواداران استقلال کاتالونیا امروز در این ایالت فراخوان اعتصاب دادند تا به بازداشت سیاستمداران این منطقه از جمله پوگدمونت اعتراض کنند.

دادگاه اسپانیای سوم نوامبر (12 آبان) حکم بازداشت پوگدمونت و نزدیکانش را صادر کرد. این افراد به شورش، فتنه و سوء‌استفاده از اموال عمومی متهم شده‌اند.در مجموع چنین جرایمی می‌تواند 50 سال حبس به دنبال داشته باشد.

پوگدمونت در پی شدت گرفتن تنش‌ها میان دولت مرکزی اسپانیا و کاتالونیا و حکم دادگاه مبنی بر لغو خودمختاری کاتالونیا به بلژیک رفت. همان زمان زمزمه‌هایی مبنی بر تمایل وی به پناهندگی در بلژیک مطرح شد اما وی با رد این گمانه‌زنی‌ها اعلام کرد که چنین قصدی ندارد.

او خود را به پلیس تسلیم کرد. پلیس وی و 4 نفر دیگر از مقامات دولت سابق را به صورت مشروط آزاد کرده است. اما همچنان حزب وی از حضور پوگدمونت در انتخابات پیش رو که 21 دسامبر (30 آذر) برگزار می‌شود، حمایت کرده است.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین