کد خبر: ۱۸۶۹۰۹
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۱
آسمان سرزمین‌های اشغالی این روزها میهمان خارجی دارد، چراکه نیروی هوایی رژیم صهیونیستی تدارک بزرگ‌ترین رزمایش تاریخ نیروی هوایی خود را داده است. این رزمایش که از یکشنبه، 14 آبان آغاز شده میزبان هشت کشور خارجی است که با انواع هواپیماهای خود در آن شرکت کرده‌اند.
 آسمان سرزمین‌های اشغالی این روزها میهمان خارجی دارد، چراکه نیروی هوایی رژیم صهیونیستی تدارک بزرگ‌ترین رزمایش تاریخ نیروی هوایی خود را داده است. این رزمایش که از یکشنبه، 14 آبان آغاز شده میزبان هشت کشور خارجی است که با انواع هواپیماهای خود در آن شرکت کرده‌اند.

وبگاه «تایمز» اسرائیل در مورد بزرگ‌ترین رزمایش نیروهای هوایی رژیم صهیونیستی نوشته که نام این رزمایش «بلوفلگ» است و در آن کشورهای هند، لهستان، آمریکا، یونان، فرانسه، ایتالیا و آلمان حضور دارند. ارتش اسرائیل هم اعلام کرده است که بیش از یک هزار نفر از جمله خلبانان، فرماند‌هان و کادر فنی در این رزمایش 11 روزه حاضر شده‌اند.

قرار است در این رزمایش شرکت‌کنندگان با هواپیماهای خود حاضر شوند و تمرین‌هایی را بر اساس سناریوهای مختلف اجرا کنند. کشورهای حاضر در این رزمایش نیز تلاش می‌کنند علیه نیروی هوایی اسرائیل که اسکادران قرمز نام دارد، عملیات‌های نمایشی انجام دهند.

نگرانی اسرائیل از شکست داعش در برابر حزب‌ا...
این رزمایش بزرگ نیروی هوایی اسرائیل در حالی صورت گرفته است که تحلیلگران مسائل بین‌الملل بر این باور هستند که رژیم صهیونیستی در صدد است بعد از شکست داعش در منطقه غرب آسیا و قدرت‌گیری حزب‌ا... لبنان و کشورهای محور مقاومت، جلوی پیش‌روی‌ها را بگیرد.

در این خصوص چند ماه پیش شبکه 10 تلویزیون اسرائیل همزمان با شکست داعش از حزب‌ا... لبنان و ارتش این کشور در مرزهای مشترک با سوریه گزارش داد که تل‌آویو نگران پیروزی‌های حزب‌ا... است و در مراجع تصمیم‌گیری این رژیم تلاش می‌شود که جلوی کشورهای محور مقاومت گرفته شود.

شبکه دهم تلویزیون رژیم صهیونیستی همچنین به نگرانی عمیق تل‌آویو از تکامل بین ارتش لبنان و مقاومت در چارچوب مثلث سه‌جانبه ارتش، ملت و مقاومت اشاره کرد که راهبرد دفاعی لبنان به شمار می‌رود. رژیم صهیونیستی هرچند در رزمایش اخیر هوایی بلوفلگ اعلام کرد که این رزمایش‌ها ارتباطی به تحولات منطقه ندارد، اما رفتارهای اخیر نظامی این رژیم درماه‌های اخیر نشان می‌دهد که اسرائیل گزینه نظامی علیه حزب‌ا... لبنان را در دستورکار خود قرار داده است. در این خصوص رژیم صهیونیستی در ماه سپتامبر سال جاری میلادی رزمایش بزرگ دیگری را در مرزهای مشترک با سوریه و لبنان انجام داد. در حالی که پیش از این آخرین رزمایش بزرگ نظامی رژیم صهیونیستی به سال 1998 برمی‌گشت.

در این رزمایش نظامی 10 روزه اسرائیل، ده‌ها واحد نظامی مشارکت کردند و هزاران نیروی ذخیره نیز برای مشارکت در این رزمایش به خدمت فراخوانده شدند. ارتش اسرائیل در بیانیه‌ای پیرامون این رزمایش اعلام کرد که تعداد زیادی هواپیما و خودروی زرهی نیز در این رزمایش شرکت می‌کنند. اسرائیل و البته آمریکا انتظار داشتند که نظام سوریه در اثر جنگ تروریستی که از سال 2011 آغاز شد و بسیاری از این گروه‌ها نیز موردحمایت آمریکا و متحدانش از جمله اسرائیل قرار داشتند، سرنگون شود. اما با گذشت 6 سال از این جنگ نه‌تنها بشار اسد، رئیس‌جمهوری سوریه در قدرت باقی مانده بلکه جنگ تروریستی در سوریه رو به پایان است و نظام سوریه نیز دست برتر در تحولات میدانی این کشور دارد. در تحلیل روزنامه «الاخبار» لبنان پیرامون رزمایش نظامی ماه سپتامبر این گونه آمده است: «ارزیابی‌های کارشناسان اسرائیلی و فرماندهان نظامی این رژیم به‌خوبی گویای این مطلب است که حزب‌ا... بعد از مشارکت در جنگ سوریه به ارتشی حرفه‌ای، قدرتمند و باتجربه تبدیل شده است.»

اما تحلیلگران اسرائیلی نیز اذعان دارند که توان نظامی حزب‌ا... بعد از جنگ در سوریه افزایش پیدا کرده است. عاموس هرئیل، تحلیلگر نظامی روزنامه «هاآرتص» اسرائیل در مطلبی در این باره نوشت: «اسرائیل با برگزاری رزمایش در مرزهای مشترک با سوریه و لبنان درصدد ارسال پیام بازدارندگی به حزب‌ا... است.»

منبع : فرهیختگان
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین