|
|
امروز: پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۱:۵۲
کد خبر: ۱۸۶۷۹۷
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۰
نتایج تحقیقات جدید نشان می‌دهد برخلاف آنچه که تاکنون فکر می‌کردیم، انسان‌های اولیه نه تنها گوشتخوار نبودند بلکه از ابزارآلات سنگی هم استفاده نمی‌کردند.
 نتایج تحقیقات جدید نشان می‌دهد برخلاف آنچه که تاکنون فکر می‌کردیم، انسان‌های اولیه نه تنها گوشتخوار نبودند بلکه از ابزارآلات سنگی هم استفاده نمی‌کردند.

به نقل از DailyMail، تا پیش از این گمان می‌شد که علائم اولین کشتار انسان اولیه با ابزارآلات سنگی روی دو قطعه استخوان فسیلی، استخوان بلندی متعلق به نوعی بز کوهی ماقبل تاریخ و استخوان دنده یک حیوان شبیه به بوفالو، به‌جا مانده است. این استخوان‌های 3/4 میلیون ساله در اتیوپی کشف شده‌اند.

حالا به گفته متخصصان، نشانه‌های باستانی روی این دو استخوان که نشان می‌داد انسان از 3/4 میلیون سال پیش شروع به استفاده از ابزارآلات سنگی کرده، متعلق به یک کروکودیل است. محققان با بررسی فسیل‌های استخوان‌ 40 پستاندار که در اتیوپی پیدا شده بودند، دریافتند که جای گازگرفتگی روی آنها شبیه به جای ابزارآلات سنگی نیست و احتمالا جای دندان‌های یک کروکودیل است.

این امر می‌تواند درک ما از انسان‌های اولیه، پیشرفت، چالش‌ها و ایده‌های آنها را تغییر دهد. تا پیش از این فکر می‌کردیم که انسان‌های اولیه از 3/4 میلیون سال قبل شروع به استفاده از ابزارآلات سنگی کرده بودند اما یافته‌های جدید خلاف این امر را ثابت می‌کند.به گفته باستان‌شناسان، این یافته‌ها اثبات می‌کند که انسان‌های اولیه خیلی قبل‌تر از آن که بشر قادر به ساخت و استفاده از ابزارهای سنگی برای بریدن گوشت باشد، نیز وجود داشته‌اند.

دکتر جاناتان سیل، محقق، در این باره گفت:‌ «در واقع شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد استفاده از ابزارآلات سنگی 800 هزار سال بعد از این دو فسیل ظاهر شده است».

دانشمندان استخوان‌های این دو پستاندار ماقبل تاریخ و 40 فسیل دیگر(با قدمت 3/4، 4/4 و 2/5 میلیون سال) که در همین منطقه کشف شده بودند، را تجزیه و تحلیل کردند.

پیش از این گمان می‌شد که نشانه‌های روی این دو استخوان ماقبل تاریخی ناشی از ابزارآلات سنگی انسان اولیه بوده است و این گواهی بود که اجداد ما از 3/4 میلیون سال پیش شروع به شکار حیوانات و خوردن گوشت کرده‌ بودند.

حالا پس از بررسی بریدگی‌ها، نشانه‌ها، شیارها و سوراخ‌های فسیل‌های استخوان مذکور مشخص شد که این علائم جای دندان‌های یک کروکودیل است.

دکتر سیل در ادامه افزود: «برای هفت سال روی این فسیل‌ها و علائم روی آنها کار شد تا این که دریافتیم این نشانه‌ها بر اثر گاز گرفتن یک شکارچی، به احتمال خیلی زیاد یک کروکودیل، شکل گرفته است».
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین