|
|
امروز: جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۶
کد خبر: ۱۸۶۷۶۷
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۴
رییس جمهوری اسلامی ایران در تماس تلفنی با رییس‌جمهور لبنان، روابط تهران و بیروت را روابط بسیار دوستانه و رو به توسعه خواند.
 رییس جمهوری اسلامی ایران در تماس تلفنی با رییس‌جمهور لبنان، روابط تهران و بیروت را روابط بسیار دوستانه و رو به توسعه خواند.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی، رییس جمهوری اسلامی ایران در تماس تلفنی با میشل عون، رییس‌جمهور لبنان، روابط تهران و بیروت را روابط بسیار دوستانه و رو به توسعه خواند و اطمینان داد که جمهوری اسلامی ایران همواره در کنار ملت لبنان خواهد بود و از هیچ کمکی در جهت تقویت ثبات و استقرار در این کشور دریغ نخواهد کرد.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران همواره خواستار حفظ صلح و ثبات در کشورهای منطقه و از جمله لبنان است.

رییس‌جمهور با بیان اینکه ملت لبنان اعم از گروه‌های سیاسی و نمایندگان مذاهب و طوایف پیوسته با وحدت و همدلی خود موفق شده‌اند از مشکلات بزرگ عبور کنند، اظهار داشت: بی‌تردید امروز نیز ملت بزرگ لبنان با درایت قادر خواهند بود از این فتنه جدید به خوبی عبور کنند و اجازه نخواهند داد لبنان به میدانی برای نزاع قدرت‌های بیرون از این کشور و فرصتی برای حضور مجدد تروریست‌ها تبدیل شود.

روحانی با اشاره به سخنان رییس‌جمهور لبنان مبنی بر آرامش و ثبات در لبنان و هوشیاری مردم در قبال موضوعات ایجاد شده، تصریح کرد: بی‌تردید با مدیریت، درایت و تجربیات ارزشمند شما و هوشیاری ملت و ارتش لبنان، به خوبی ثبات در آن کشور حفظ خواهد شد.

رییس‌جمهور لبنان نیز در این تماس تلفنی، خواهان گسترش و تعمیق بیش از پیش روابط تهران – بیروت در حوزه‌های مورد علاقه دو کشور شد.

میشل عون همچنین به تحولات اخیر کشورش و استعفای سعد حریری، نخست‌وزیر اشاره و خاطرنشان کرد: وضعیت کنونی هر چند دشوار است اما آرامش و ثبات در لبنان برقرار است و مردم نسبت به این تحولات کاملا هوشیارند.

وی ادامه داد: در مجموع به رغم برخی صداهای بسیار بسیار ضعیف که می‌خواهند در لبنان فتنه ایجاد کنند، لبنان و لبنانی‌‌ها در آرامش به فعالیت خود ادامه می‌دهند.

رییس‌جمهور لبنان همچنین ابراز امیدواری کرد که در فرصتی مناسب از تهران دیدار رسمی داشته باشد.
منبع: ایلنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین