|
|
امروز: جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۹:۵۳
کد خبر: ۱۸۶۶۸۰
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۱
نظر شورا این است که حداقل بر اساس مقدار حقوق مکتسبه، ساختمان ساخته شود و حالا اگر این پیشنهاد رد یا تایید و یا تغییر کند بر عهده ما نیست و باید معاونت شهرسازی و شهردار نیز نظر خود را اعلام کنند.
رئیس شورای شهر تهران گفت: سازمان میراث فرهنگی نسبت به حریم بناهای تاریخی در پی ساخت ساختمان جدید درمحل پلاسکو نگران است و با این حال شورای شهر پنجم تصمیم گرفت که برای حل سریع مشکلات کسبه پلاسکو و برای آنکه بهانه‌ای دست دیگران ندهد، نظر خود را در خصوص ساخت و ساز در حد حقوق مکتسبه ارائه دهد.

 محسن هاشمی در حاشیه جلسه امروز شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران گفت: متاسفانه برخی از مسئولان توپ را در زمین شهرداری انداخته و می‌گفتند که شهرداری اجازه ساخت و ساز نمی‌دهد، شورای شهر پیشنهاد خود را به شهرداری اعلام کرده تا وضعیت این ساختمان در بلاتکلیفی نباشد و از شهردار تهران نیز توقع می‌رود که این گونه پرونده‌ها را به نتیجه برساند.

وی تاکید کرد:یکی از موضوعاتی که شورای شهر پنجم به آن اهتمام ویژه داشت، موضوع ساخت و ساز و حل مشکل پلاسکو بود که این موضوع را با جدیت دنبال کرده و با همه دست اندرکاران امر همچون بنیاد مستضعفان، شهرداری، معاونت شهرسازی در مورد ساخت و ساز در محل پلاسکو جلسه گذاشته و نظر همه را جویا شدیم.

هاشمی گفت: نظر شورا این است که حداقل بر اساس مقدار حقوق مکتسبه، ساختمان ساخته شود و حالا اگر این پیشنهاد رد یا تایید و یا تغییر کند بر عهده ما نیست و باید معاونت شهرسازی و شهردار نیز نظر خود را اعلام کنند.

وی در پاسخ به این سوال که نظر شورا در تضاد با نظر میراث فرهنگی است، گفت: ممکن است تعارضاتی در این زمینه وجود داشته باشد اما قانون داریم که باید حقوق مکتسبه نیز رعایت شود و امیدواریم راه حلی در این زمینه پیدا شود تا مشکلات مردم مرتفع شود.

هاشمی در رابطه با نامه سازمان بازرسی در خصوص بکارگیری افراد بازنشسته در شهرداری گفت: نظرات خود را در این زمینه بعدا اعلام می‌کنم.

منبع: ایلنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین