کد خبر: ۱۸۶۶۷
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۸:۰۰
سال ها پیش، زمانی که صفائی فراهانی وارد عرصه مدیریت فوتبال شد، خیلی ها بدون در نظر گرفتن سوابق و توان مدیریتی وی، از همان ابتدا ساز مخالف زدند و او را مناسب ورزش ندانستند.اما وقتی مدتی از فعالیت وی در فدراسیون بی سروسامان فوتبال وقت گذشت و نتایج پرباری مشاهده شد، همان افراد موضع خود را عوض کردند و با تعریف و تمجید از رئیس فدراسیون، برای همکاری با وی اعلام همکاری نمودند.
این رفتار البته، در جامعه ما به یک عادت تبدیل شده و متاسفانه ظاهرا قصدی هم برای اصلاح آن وجود ندارد.
اخیرا برخی افراد با در پیش گرفتن همان رویه، اعضای جدید هیئت مدیره استقلال و پرسپولیس را برازنده این دو باشگاه نمی دانند و از هم اکنون در حال تخریب آنان هستند. این در حالی است که این نکته بدیهی از نظر آنان پنهان مانده که قرار نیست این افراد در داخل میدان و در برابر تماشاگران و هواداران به میدان بروند و افتخار کسب کنند. جایگاه مسئولان و مدیران در این دو باشگاه کاملا مشخص است و مربیان و بازیکنان نیز در جای خود به انجام وظیفه خواهند پرداخت.
اگر بخواهیم زندگینامه همه مسئولان و مدیران و حتی مربیان و بازیکنان این دو باشگاه را تحلیل و بررسی کنیم، آن وقت متوجه خواهیم شد که هیچکدام آنها در این دو باشگاه متولد نشده و پرورش نیافته اند که امروز چنین توقعی داشته باشیم. کافی است نگاهی به تجربه صفائی فراهانی در فوتبال، داورزنی در والیبال و یزدانی خرم در کشتی بیندازیم که با درایت و مدیریت، این افتخارات و موفقیتها را به ارمغان آوردند. واقعیت این است که به آنها زمان داده شد و آنها هم از زمان به نحو مطلوبی بهره بردند و امکاناتی ایجاد کردند که موفقیت ها به بار نشست.
مدیریت علاوه بر استعداد ذاتی، یک علم و تخصص است. آنهائی هم که به این مرتبه و جایگاه می رسند به طور حتم دارای ویژگی های ممتازی هستند که توانسته اند به عنوان مدیر و مسئول در نهاد ها و سازمانها و باشگاه های معتبری مثل استقلال و پرسپولیس در کادر مدیریتی قرار بگیرند.
سید سعید افجه ای؛ یکی از همین افراد است که به تازگی عضو هیئت مدیره باشگاه استقلال شده و به عنوان سخنگوی هیئت مدیره معرفی شده است. با اینکه برخی از هواداران استقلال و کارمندان باشگاه و اصحاب رسانه  با چهره او به تازگی آشنا شده اند، ولی وی در پشتیبانی از باشگاه استقلال، کم سابقه نیست و حضورش در امارات متحده و پشتیبانی و حمایت های شایان توجهش از استقلالی ها و تیم های ملی کشورمان در طول دو دهه گذشته در خارج از کشور بر اهل ورزش پوشیده نیست. شاید این واقعیت را فرهاد مجیدی، مجتبی جباری، امیر قلعه نویی و سایر بازیکنان و مربیان استقلالی که به کشور امارات سفر کرده اند، بیشتر تصدیق کنند.
افجه ای سال ها در کنار استقلال بود، و در این سالها می توانست جایگاهی مدیریتی در این باشگاه بیابد. او تاجر است و دارای امکانات مالی مناسب. در این بین، علاقه اش به استقلال باعث شد تا تفکرات اقتصادی اش را هم با این باشگاه پیوند بزند و هنگامی که از او درخواست همکاری شد، پذیرفت تا مشکلات مالی و دغدغه های کهنه و آزار دهنده استقلال را با همکاری سایر اعضای هیئت مدیره حل و فصل نماید.
امکانات باشگاه استقلال هم اکنون در حد صفر و این باشگاه به افراد زیادی بدهکار است. از این رو، با توجه به تجارب مدیریتی ذکرشده در ورزش های فوتبال، والیبال و ... حضور افرادی چون افجه ای برای رفع مشکلات و بازگرداندن استقلال به جایگاه واقعی در ایران و آسیا می تواند مثمرثمر باشد.
نکته قابل ذکر این است که شرایط جدیدی بر دو باشگاه بزرگ پایتخت حاکم شده و مدیران و اعضای هیئت مدیره جدید هم با شیوه های جدید آمده اند تا طرحی نو دراندازند و شیوه های مالی سنتی و مدیریت هزینه را به شفافیت اقتصادی و مالی تبدیل نمایند. چه بسا در این مسیر با موانعی نیز برخورد کنند که برای گذر از آن به عزم عمومی، امکانات مناسب، زمان کافی در کنار انتقاد سازنده و اطلاعات لازم برای کار و تلاش نیاز است.

نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
|
در حال بررسی: ۰
|
انتشار یافته: ۶
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۴
0
0
از دولت و دکتر گودرزی بخصوص خادم باید تقدیر و تشکر کرد که مدیرانی را در هیات مدیره استقلال انتخاب کردند که برای خود مثل ........ جیب ندوخته اند و بلکه به عشق استقلال و برای استقلال مثل مهندس افجه ای می خواهند از جیب خود هزینه کنند و این قابل تقدیر است ف....... و ر....... از بیت المال هر ساله مبلغ زیادی هزینه و حیف و میل می کردند و زبان و دستشان همیشه دراز بود و مدعی و طلبکار و طلبکار وزارت ورزش بودند و هواداران با تدبیری که خادم کرده از این به بعد افجه ایهای پاک و مدبر وسالم برای رشد و شکوفایی استقلال تلاش خواهند کرد البته نه از جیب دولت آقای ش..... دکتر بعد از این ا فجه ای از جیب خود با توکل به خدای مهربان هزینه خواهد کرد ش..... عشق مصاحبه.سپاس و تقدیر از افجه ای و دولت تدبیر و امید احسن
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۴
0
0
افجه ای یکی از استقلالیهای باغیرت و با تعصب استقلال است امید وارم هیات مدیره جدید با حمایت وزارت ورزش و هوادران پر شور استقلال لیگ خوبی را با قهرمانی بدست آورند
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۴
0
0
ش.... سالها از کنار استقلال سود برد ساختمان چند طبقه ل..... را از کجا آورده مگر می شود از طریق مجله و روز نامه چنین ساختمانی داشت !؟ ش.... مانع حضور سرمایه دارانی علاقمند همچون افجه ای شد تا خود هر کاری که دوست دارد بکند ؟ از انتخاب اعضا ی هیات مدیره از سوی وزارت ورزش به عنوان یک هوادار استقلالی ممنونم . پایان لیگ استقلال قهرمان است
قهاری
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۴
0
0
باید از نیروهایی همچون افجه ای تقدیر و تشکر کرد چه کسی می تواند از جیب خود برای استقلال خرج کند ش.... سالها و سالها از جیب که خرج نکرد و از جیب بیت المال فقط هزینه ها باشگاه را با آوردن بازیکنان خارجی نیمکت نشین مطلق و بازیکنان ایرانی بی کیفت فقط هزینه ها را بالا برد . انتخاب اعضا ی هیات مدیره و ورود افجه ای و صادقپور و نثاری و دکتر معینی پور حیدری و افشارزاده از سوری وزارت ورزش می تواند استقلال را به جایگاه واقعی خود برساند .
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۴
0
0
صفایی فرا هانی یکی از بهترین مدیران ورزشی و فوتبالی بود و زمان کافی داشت حال هم افجه ای ها بخاطر عشقی که به استقلال دارند از مال خود می گذرند و فرصت کافی باید داشته باشند
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۴
0
0
دولت تدبیر بهترین کار را کرد شوالیه سالها در زمینه در آمد زایی در جا در جا زد
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین