|
|
امروز: پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۴:۴۳
کد خبر: ۱۸۶۵۴۲
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۱
حسن زاده گفت: ما حتی رفتار سرمربی استقلال را هم بررسی کردیم و به او تذکر دادیم چرا که او هنوز با محیط ایران آشنا نیست. شاید رفتار او می‌توانست باعث ایجاد تنش روی سکوها شود.
رییس کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال می‌گوید رای بسیار خوب و نرمی را در برخورد با متخلفان داربی ۸۵ صادر کرده است.

 اسماعیل حسن زاده درباره محرومیت‌های متعددی که در آرای داربی ۸۵ وجود دارد گفت: این رای دو، سه روز دیرتر منتشر شد. با توجه به مجموعه حوادثی که در شهرآورد صورت گرفت، گزارشات را به صورت کامل در کنار هم دیدیم. حتی صحنه‌هایی که در گزارش از قلم افتاده بود، مورد بررسی مجدد قرار گرفت. قبل از مسابقه گفتم که این بازی از طریق تلویزیون پوشش داده می‌شود و میلیون‌ها نفر آن را تماشا می‌کنند و همه باید مراقب رفتار خود باشند چون رفتارشان بازخوردهای بیشتری خواهد داشت. به همین دلیل این جرایم شامل حال آن‌ها شد.

او ادامه داد: در پاسخ به برخی عزیزان که می‌گویند چرا فلان بازیکن را محروم کردید، باید گفت که ما بازیکنی را در صحنه‌ای محروم کردیم که برخلاف روند بازی، بازیکن حریف را سرنگون کرده و باعث تنش روی سکوها و زخمی شدن عکاس‌ها می‌شود. اگر این بازیکن را تنبیه نکنیم اتفاق‌های ناگوارتری رخ می‌دهد. سعی کردیم رای جامع‌تری بدهیم. محرومیت، جریمه نقدی و حتی محرومیت هواداران در این آرا وجود دارد.

رییس کمیته انضباطی در واکنش به این که با توجه به افزایش حساسیت‌های بازی، افزایش تنش‌ها امری طبیعی است و کمیته انضباطی می‌توانست با ملایمت بیشتری با بازیکنان و عوامل بازی برخورد کند، گفت: آیا باید آیین نامه انضباطی را کنار بگذاریم و رایی بدهیم که دلخواه متخلف است؟ مطمئنا در مقایسه با آیین نامه انضباطی این رای نرم و آرام است. وقتی می‌توانیم بازیکن مذکور را تا چهار جلسه محروم کنیم اما یک جلسه محروم می‌کنیم، یعنی رای خوبی دادیم. اگر اشیای پرتاب شده به کسی آسیب جدی می‌زد، به من می‌گفتید چرا برخورد نمی‌کنید.

او که در برنامه "تهران ورزشی" رادیو تهران صحبت می‌کرد، در واکنش به این که محرومیت بازیکنان تاثیری در جلوگیری از بروز این قبیل رفتارها ندارد، گفت: این نظر شخصی شما است. همه معتقدند که برخوردهای انضباطی با متخلفان به طور ۱۰۰ درصد بازدارنده نیست و برای اصلاح صنفی مانند فوتبالیست‌ها، همه باید برخورد کنند. برخورد انضباطی یک بخش است. هیچ جای عالم مجازات جنایی و جزایی در تمام نظام‌های حقوقی کاملا بازدارنده نیست. آیا یک سارق قول می‌دهد که بعد از رفتن به زندان دست به دزدی نزند؟ در بخش بهداشت، هنر، صنعت و پدیده‌های اجتماعی ریزتر، همه با یک مجازات، اصلاح نمی‌شوند. مجازات بخشی از بازدارندگی را تامین می‌کند. تربیت خانوادگی، محیط آموزشی، فرهنگ و... در اصلاح رفتارهای نادرست موثر هستند.

حسن زاده گفت: ما حتی رفتار سرمربی استقلال را هم بررسی کردیم و به او تذکر دادیم چرا که او هنوز با محیط ایران آشنا نیست. شاید رفتار او می‌توانست باعث ایجاد تنش روی سکوها شود.

رییس کمیته انضباطی درباره این که حذف تماشاگران از فوتبال زیبا نیست، گفت: من و همکارانم با این موضوع موافق هستیم. دردناک‌ترین رای محرومیت هوادران است. ای کاش شما به AFC هم می‌گفتید که هوادران ما را محروم نکند. گاهی فوتبال آسیا به ما امتیازهایی می‌دهد اما پارسال پرسپولیس را محروم کردند.
منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین