|
|
امروز: چهارشنبه ۰۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۰۸
کد خبر: ۱۸۶۴۱۱
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۵
رئیس معزول منطقه کاتالونیا که پیشتر برای او از سوی اسپانیا قرار بازداشت اروپایی صادر شده بود، امروز خود را به پلیس بلژیک تسلیم کرد.
 رئیس معزول منطقه کاتالونیا که پیشتر برای او از سوی اسپانیا قرار بازداشت اروپایی صادر شده بود، امروز خود را به پلیس بلژیک تسلیم کرد.

به گزارش تاس، «کارلوس پیگدمون» رئیس معزول منطقه کاتالونیا امروز یکشنبه خود را به پلیس بلژیک تسلیم کرد.

رسانه محلی VRT به نقل از منبع آگاه اعلام کرد که «پیگدمون» رئیس معزول کاتالونیا به همراه ۴ وزیر دولت سابق این منطقه خودشان را به پلیس بروکسل تسلیم کرده اند.

در حالیکه مقامات بلژیک روز گذشته اعلام کرده بودند که رئیس معزول ایالت کاتالونیا و نیز ۴ نفر از وزرای سابق این منطقه می‌توانند به مدت ۳ ماه در این کشور بمانند؛ بروکسل امروز از بازداشت وی و همراهانش ظرف مدت یک تا دو روز آینده خبر داده بود.

این در حالیست که چندی پیش دادستان اسپانیا اعلام کرد که رئیس معزول منطقه کاتالونیا را به اتهام یاغی‌ گری و سوء استفاده از اموال عمومی و نیز نقش وی در تلاش برای اعلام استقلال کاتالونیا محکوم دانسته و او باید خود را به دادگاه اسپانیا معرفی کند؛ اما «پیگدمون» با وجود صدور احضاریه‌ دادگاه در روز پنج شنبه هفته گذشته، در دادگاه حاضر نشده بود.

گفتنی است، پس از آنکه چندی پیش پارلمان کاتالونیا قطعنامه استقلال از مادرید را به تصویب رساند، مجلس سنای اسپانیا نیز با رأی به فعال‌سازی ماده ۱۵۵ قانون اساسی، خودمختاری این منطقه را سلب کرد؛ تحولاتی که تنش ها میان دولت مرکزی مادرید و کاتالونیا را وارد مرحله جدیدی کرد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین