|
|
امروز: شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۶:۳۹
کد خبر: ۱۸۶۲۶۰
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۴
مدیریت فنی سازمان بین المللی استاندارد توسط کشورهای مطرح دنیا از جمله آمریکا، کانادا و فرانسه راهبری می شود و امسال کشور ایران موفق شد به عنوان یکی از 15 عضو هیات مدیره فنی این مدیریت پذیرش شود.
سرپرست معاونت تدوین و ترویج سازمان استاندارد گفت: سازمان استاندارد ایران به عضویت هیات مدیره فنی سازمان بین المللی استاندارد (ISO) درآمد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل استاندارد استان مرکزی ، سودابه یحیی زاده در همایش بزرگداشت روز استاندارد در فرهنگسرای شهر اراک افزود: مدیریت فنی سازمان بین المللی استاندارد وظیفه مدیریت امور فنی 163 کشور را برعهده دارد و استاندارد هایی که توسط این کشورها تدوین می شود را مدیریت می کند.

وی ادامه داد: مدیریت فنی سازمان بین المللی استاندارد توسط کشورهای مطرح دنیا از جمله آمریکا، کانادا و فرانسه راهبری می شود و امسال کشور ایران موفق شد به عنوان یکی از 15 عضو هیات مدیره فنی این مدیریت پذیرش شود.

سرپرست معاونت تدوین و ترویج سازمان استاندارد خاطر نشان کرد: کشور ایران در راستای استاندارد سازی تولیدات محصولات حلال اقدام های مناسبی انجام داده است و یکی از کشورهای پیشرو در زمینه تولید غذای حلال در بین کشورهای مسلمان به شمار می رود و در سال های آینده تسری استاندارد های حلال در حوزه گردشگری، پوشاک و محیط زیست به عنوان برنامه های مهم سازمان استاندارد دنبال می شود.

وی  یاد آور شد: بیش از 31 هزار و 500 استاندارد ملی توسط این سازمان تدوین و تجدید نظر شده است که یک سوم آن از سال 92 تا کنون بوده است.

یحیی زاده گفت: این اقدام در قالب یک طرح ملی برای بازنگری، تجدید نظر و به روز رسانی استانداردها و کمک به تولیدکنندگان برای تولید محصولات به روز و حضور هرچه بیشتر محصولات داخلی در بازارهای جهانی انجام شده است.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین