|
|
امروز: دوشنبه ۱۱ تير ۱۴۰۳ - ۰۹:۴۰
کد خبر: ۱۸۶۲۱
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۸
بکن بائر اسطوره فوتبال آلمان که به همراه تیم ملی کشورش چه به عنوان بازیکن وچه سرمربی قهرمان جام جهانی شده است، روزجمعه به دلیل عدم همکاری در تحقیقات مربوط به فرآیند تقاضای میزبانی جام های جهانی 2018 و 2022 به مدت 90 روز از هرگونه فعالیت فوتبال منع شد.
به گزارش خبرگزاری رویترز، بکن بائر یکی ازاعضای کمیته اجرایی فیفا بود که رای به میزبانی روسیه وقطر درجام های جهانی 2018 و 2022 داد وقبول تقاضای قطر با اتهاماتی در مورد خرید رای روبرو شده است.

فیفا دربیانیه ای گفته است ˈ این تخطی ظاهرا به عدم همکاری آقای بکن بائر با تحقیقات کمیته اخلاق با وجود درخواست های مکرر از وی برای کمک مربوط می شود. ˈ

دربیانیه اضافه شده است :ˈ این پرونده درمعرض جریان تحقیقات رسمی قرار دارد که توسط وانسا آلارد یک عضو و رئیس کمیته تحقیق انجام می شود. ˈ

مایکل گارسیا دادستان سابق امریکا درحال تحقیق در مورد تصمیمات اتخاذ شده کمیته اجرایی از جانب نهاد حاکم بر فوتبال جهان است وقراراست یافته هایش ماه آینده منتشر شود.

نشریه ساندی تایمز گزارش داد که محمد بن همام همکار سابق بکن بائر درکمیته اجرایی فیفا برای تضمین میزبانی قطر مبادرت به پرداخت رشوه کرده است .

بن همان به دلیل اتهامات جداگانه فساد مادام العمر ازفعالیت های مربوط به فوتبال محروم شده است. قطر هرگونه تخلف را تکذیب کرده است.
منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین