|
|
امروز: چهارشنبه ۱۳ تير ۱۴۰۳ - ۰۱:۲۱
کد خبر: ۱۸۶۱۷
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۲
وزیر امور خارجه ایران و مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا ظهر دوشنبه (۲۶ خرداد) در محل دفتر نمایندگی دائم ایران در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بر سر میز ناهار به رایزنی درباره پنجمین دور مذاکرات ایران و ۱+۵ می‌پردازند.
پنجمین دور مذاکرات ایران و گروه 1+5 (آلمان، آمریکا، فرانسه، روسیه، انگلستان و چین) درباره راه‌حل جامع هسته‌ای قرار است از دوشنبه 26 تا 30 خردادماه در شهر وین پایتخت اتریش برگزار شود.

در همین راستا محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان و کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز دوشنبه بر سر میز ناهار در محل دفتر نمایندگی دائم جمهوری اسلامی ایران در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به رایزنی درخصوص نحوه شروع و ادامه مذاکرات خواهند پرداخت.

قرار است در پنجمین دور مذاکرات ایران و 1+5 کار نگارش متن پیشنویس توافقنامه جامع هسته‌ای آغاز شود.

هفته‌ای که گذشت رایزنی‌های دوجانبه بین جمهوری اسلامی ایران و نمایندگان آمریکا، فرانسه و روسیه در شهرهای ژنو و رم برگزار و آنگونه که سیدعباس عراقچی معاون وزیر خارجه و عضو ارشد تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای بیان کرد این مذاکرات در فضایی مثبت برگزار شده است.

هانس دیترلوکاس مدیرکل سیاسی وزارت خارجه آلمان و نماینده این کشور در گروه 1+5 که بعدازظهر دیروز به منظور رایزنی با تیم مذاکره‌کننده ایرانی و شرکت در نشست دفتر مطالعات وزارت خارجه وارد تهران شد، فردا یکشنبه با سیدعباس عراقچی و مجید تخت‌روانچی معاونان وزیر خارجه به رایزنی بپردازد.

در چهارمین دور مذاکرات ایران و 1+5 که روزهای 24 تا 26 اردیبهشت‌ماه در شهر وین برگزار شد قرار بود کار نگارش متن پیشنویس توافقنامه جامع هسته‌ای آغاز شود که به دلیل زیاده‌خواهی‌های طرف مقابل پیشرفت محسوسی در این زمینه حاصل نشد.

وزرای خارجه جمهوری اسلامی ایران و 6 کشور با حضور کاترین اشتون در سوم آذرماه 1392 در شهر ژنو درخصوص برنامه هسته‌ای ایران به توافقی تحت عنوان «برنامه اقدام مشترک» دست یافتند که این توافقنامه در 30 دی‌ماه سال گذشته وارد مرحله اجرا شد که 29 تیرماه زمان پایان گام اول این توافقنامه است.

پس از اجرایی شدن گام اول این توافقنامه، گفت‌وگوها به منظور دستیابی به توافق جامع هسته‌ای آغاز شده که تاکنون 4 دور آن در شهر وین برگزار شده است.
منبع: فارس
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین