|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۱۸۶۱۵۴
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۴
آمریکایی‌ها از اقدام براندازانه، نظامی، تضعیف قدرت نظامی، مخالفت با قدرت و پیشرفت و ایجاد بحران‌های امنیتی، فضاسازی‌های سیاسی و ایجاد تنش با همسایگان برای تضعیف ایران استفاده کرده‌اند.

دبیر شورای عالی امنیت ملی گفت: ملت ایران رکورد دار ذلیل‌سازی توطئه‌های آمریکایی هستند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی تدبیر و امید، دریابان علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت‌ملی در مراسم سی‌وهشتمین سالروز گرامیداشت 13 آبان که صبح امروز(شنبه) با حضور دانش‌آموزان و اقشار مختلف در مقابل لانه جاسوسی برگزار شد، گفت: 13 آبان سالروز مبارزه با استکبار و روز دانش آموز امسال متفاوت با سال‌های گذشته صحنه اعتراض علیه سیاست‌های ترامپ علیه مردم ایران است که آنها را به خیابان کشانده و تا زمانی که ملت ایران، ایرانی و حسینی باقی بمانند آنها دست از شرارت علیه ما بر نخواهد داشت.

اهم اظهارت دبیر شورای امنیت ملی را به نقل از خبرگزاری ها در ادامه می خوانید؛ 

* 13 آبان 1358 اولین روز علنی و آشکار شدن اقدامات فعال آمریکا علیه ملت ایران و انقلاب کشورمان نبوده و نیست، پس از انقلاب اسلامی ملت ایران رکورد دار خوار و ذلیل سازی توطئه آمریکایی‌ها هستند.

*دفاع‌های جانانه ایرانیان در برابر سیاه و سفید، دموکرات و جمهوری خواه، که در دوران چند قطبی و تک قطبی آمریکا، از ملت ایران به چشم خورده و این خون‌ها تقدیم انقلاب اسلامی شده است.

*اقدامات آمریکا علیه ایران موجب اقتدار ملت ایران شده است و باعث شده عزت ملت ایران در ناکام گذاشتن توطئه‌های آمریکا افزایش پیدا کند.

*آمریکایی‌ها از هیچ کوششی علیه ملت ایران از جمله براندازی، تلاش برای توقف پیشرفت‌های موشکی، فضایی و علمی و همچنین فضاسازی تبلیغی علیه ملت ایران و تلاش برای ایجاد تنش بین ایران و همسایگانش فروگذار نکرده‌اند و این تنها فهرست کوتاهی از اقدامات آمریکا در طول کمتر از 4 دهه است.

*علیرغم همه این توطئه‌ها ملت ایران از گذشته قدرتمندتر شده و در مقابل ذلت نصیب آمریکایی‌ها شده است و در ادامه ملت ایران با عزت و اقتدار به راه خود ادامه می‌دهد.

*{با اشاره به عدم عبرت‌گیری آمریکا از شکست‌های گذشته در مقابل ملت ایران} این موضوع آنها را به سمت پرده‌برداری از مادر بمب‌ها و مادر تحریم‌ها برده است و هر دوی این موضوعات توان هسته‌ای و دفاعی ملت ایران را هدف گرفته است اما ملت ایران می‌رود تا تحریم‌های آمریکا را با تلاش اقتصادی بومی بی‌اثر کند.

*پشتوانه اقتدار امروز ملت ایران تکیه‌گاهی خوب برای مدیران و سیاستمداران کشور است؛ اینکه درخواست گفت‌وگو از سوی رئیس جمهور آمریکا صورت می‌گیرد ناشی از یاس و ناتوانی آنهاست. رئیس جمهور آمریکا کسی است که حتی سیاستمداران این کشور نیز به سلامت گزینش او شک دارند و ترامپ در سیاست‌های داخلی و خارجی خود شکست خورده است.

*در عصر چند قطبی‌گرایی در جهان، ترامپ در حال تلاش برای فعال‌سازی لاف‌های خود است اما مدتی است آمریکایی‌ها پس از آنکه توسط ملت ما و ملت‌های منطقه در عراق و افغانستان شکست خوردند دندانهای جنگ‌طلبی را از دهان خود خارج کرده‌اند و در واکنش به آزمایش موشک بالستیک در جنوب شرق آسیا رئیس جمهور آمریکا فقط توییت می‌کند.

*آمریکایی‌ها می‌خواهند از ترامپ فردی دیوانه ترسیم کنند تا دیگران را به سمت خودکشی هدایت‌شده سوق دهند. اما ملت ایران در تاریخ خود اقدامات آمریکا را ثبت کرده و حتی در دوران تک قطبی بودن جهان نیز آنها ملت ایران را مورد تهدید قرار می‌دادند که مردم ما تمامی این تهدیدات را به فرصت تبدیل کردند.

* وضعیت فعلی ثبات در جمهوری اسلامی و اقتدار منطقه‌ای کشور ما ناشی از همان فرصت‌سازیها در گذشته است.

*{با اشاره به موضوع برجام}امروز در حالیکه پایبندی جمهوری اسلامی به برجام بیش از 8 بار توسط آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تایید شده تمام کشورهای دنیا بر غیرقابل مذاکره بودن برجام تاکید می‌کنند و اذعان دارند که موضوعات موشکی و منطقه‌ای قابل مذاکره نیست اما شاهد آن هستیم که راهبرد آمریکایی‌ها، اعمال تحریم‌های جدید و تلاش بیهوده علیه ملت ایران است.

*از دیگر تلاش‌های آمریکایی‌ها متحد کردن همپیمانان متفرق خود در منطقه است و به طور قطع اتحاد و اجماع درون حاکمیت در جمهوری اسلامی کمک شایانی برای ارائه صدای واحد و پرداختن به مشکلات داخلی به منظور ایجاد این راه‌حل‌ها جهت ایجاد یک سکوی پرش در دستور کار ملت و حاکمیت ایران خواهد بود.

*جمهوری اسلامی در راس قله اقتدار و ثبات قرار دارد؛ دیگرانی که علیه ملت ایران در طول 4 دهه پس از انقلاب توطئه کردند هم در کشورهای خود عاجز هستند و هم در منطقه فاقد هویت هستند.

*{درباره بدعهدی‌های آمریکا } آمریکایی‌ها نه تنها به مصدق بلکه به شاه، صدام و حسنی‌مبارک هم وفادار نبودند و ملت ایران این بدعهدی‌های آمریکا را در خاطره خود ثبت کرده است.

*{در واکنش به قانون تحریم جدید آمریکا علیه ایران موسوم به کاتسا}: تهدید و تحریم سیاست پایدار 40 ساله آمریکایی ها علیه ایران است. نه تهدید و نه تحریم تاثیری نداشت چرا که اگر این موضوع علیه ملت ایران برجسته می‌شد کشور توان موشکی، توان پرتاب ماهواره، توان هسته‌ای، توان داشتن چند میلیون دانشجو و توان ارائه ملت ایران به عنوان ملتی مستقل را نداشت.

*دشمنان ما از ابتدای انقلاب تحریم و جنگ را بر ما تحمیل کردند،  اما نتیجه این ماجرا این شد که ایران در عرصه احترام به ملت‌ها، دفاع از مظلومین و عزت داخلی کشور پیشتاز شد و همچنان پیشتاز است.



ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین