|
|
امروز: چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۲:۲۲
کد خبر: ۱۸۶۰۹۴
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۵
کانادا دو هفته پیش مجوز مسدود کردن دارایی ها و ممنوعیت سفر ناقضان حقوق بشر را صادر کرد. این تحریم ها در چارچوب «قانون ماگنیتسکی» اعمال شده است.
کانادا ۵۲ مقام روسیه، ونزوئلا و سودان جنوبی را به بهانه «نقض حقوق بشر» تحریم کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، کریستیا فریلند وزیر امور خارجه کانادا در بیانیه ای این تحریم ها را اعلام کرد.

کانادا دو هفته پیش مجوز مسدود کردن دارایی ها و ممنوعیت سفر ناقضان حقوق بشر را صادر کرد. این تحریم ها در چارچوب «قانون ماگنیتسکی» اعمال شده است.

این قانون به اسم «سرگئی ماگنیتسکی» وکیل روسی نامگذاری شده است. به گفته منابع غربی، ماگنیتسکی مقامات روسیه را به دزدی متهم کرده بود و در سال ۲۰۰۹ به دلیل ضرب و شتم توسط مسئولان زندان مسکو کشته شد.

فریلند در بیانیه ای اعلام کرد: کانادا مصمم است که در سراسر دنیا از حقوق بشر دفاع کرده و با فساد مبارزه کند. اعلام تحریم ها این پیام را می رساند که کانادا علیه افرادی که از فساد گسترده منتفع شده و یا عامل نقض فاحش حقوق بشر بوده اند، اقدام خواهد کرد.

دولت فدرال کانادا گفته که هر چند این قانون به نام ماگنیتسکی است اما در سراسر دنیا اجرا خواهد شد.

۳۰ فرد روسی به دلیل مشارکت در فساد ۲۳۰ میلیون دلاری که توسط ماگنیتسکی افشا شده بود، تحریم شده اند. ماگنیتسکی این افراد را به تخلف مالیاتی متهم کرده بود.

۱۹  مقام ونزوئلا از جمله نیکولاس مادورو رئیس جمهوری این کشور هم هدف تحریم های کانادا قرار گرفته اند. دولت کانادا در بیانیه خود نسبت به بحران سیاسی و اقتصادی جاری در ونزوئلا ابراز نگرانی کرده است.

از سوی دیگر، سه فرد از سودان جنوبی هم تحریم شدند. سودان جنوبی در سال ۲۰۱۱ از سودان جدا شد و از سال ۲۰۱۳ درگیر جنگ داخلی است.

تصویب قانون ماگنیتسکی خشم روسیه را برانگیخته است. «بیل براودر» از مخالفان ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه تلاش گسترده ای را برای تصویب این قانون در کشورهای مختلف انجام داده است. وی در آمریکا متولد شده است. براودر در سال ۲۰۰۵ ماگنیتسکی را به عنوان وکیل در موسسه مالی «مدیریت سرمایه میراث» به کار گرفته بود.

مگنیتسکی در سن ۳۷ سالگی در سال ۲۰۰۹ میلادی بدون محاکمه به اتهام تقلب و اختلاس به زندان محکوم شد. وی در آن زمان به شدت بیمار بود. پیش از دستگیری، این فرد مدعی شده بود که به اختلاس و تقلب مالیاتی گسترده توسط مقام‌های ارشد وزارت کشور روسیه پی برده و علیه آنها شهادت می‌دهد.

منبع: مهر
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین