|
|
امروز: شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۲۶
کد خبر: ۱۸۶۰۴۷
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۹
خطیب جمعه شیراز با بیان اینکه اربعین عامل معرفی حضرت امام حسین(ع) به جهانیان است، تاکید کرد که شاهد توسعه عاشورا و آرمان‌های عاشورا بین ملت‌های مظلوم جهان هستیم.
امام جمعه شیراز با گرامی‌داشت 13 آبان، مبارزه با استکبار را از اولویت‌های اصلی انبیاء الهی دانست و تاکید کرد که تمام پیامبران الهی مردم خود را به مبارزه با مستکبران زمان خود ترغیب می‌کردند.

 آیت ‌الله اسدالله ایمانی در خطبه‌های نمازجمعه 12 آبان، با یادآوری اینکه اولیاء الهی و پیامبران و رهبران بزرگ نظیر حضرت امام(ره) مبارزه با مستکبران و استکبار برخاسته از تفکرات مستکبران را به‌عنوان اولویت اصلی خود مد نظر داشته و دنبال کرده‌اند، به بیان خصوصیت‌های مستکبر از نگاه قرآن پرداخت.

امام جمعه شیراز با تاکید براینکه مقاومت در برابر استکبار امروز به یک فرهنگ عمومی جوامع مختلف خصوصاً جامعه اسلامی ایران بدل شده است، گفت: روز 13 آبان، روز مبارزه با استکبار جهانی، روزی متعلق به تمام ملت ایران و ملت‌های مظلوم جهان است.

آیت‌الله ایمانی با بیان اینکه پیامبران همواره امت خود را با تعابیر مختلف به مبارزه با مستکبران دعوت کرده‌اند، یکی از ویژگی‌های مستکبر از نگاه قرآن را، برتر دانستن خود نسبت به دیگران دانست و گفت: آمریکا در مقابله با ملت ایران 2 رویکرد و نقشه اساسی دارد.

او تفرقه افکنی را یکی از رویکردها و نقشه‌های اصلی آمریکا در مقابله با ملت ایران برشمرد و با بیان اینکه ایجاد تفرقه بین ملت‌ها همان کاری است که فرعون انجام داد، گفت: دومین نقشه‌ی آمریکا اتخاذ و اجرای تحریم‌ها و تشدید فشار بر مردم ایران بوده است؛ فرعون نیز چنین اقدامی را در مقابله با ملتش انجام داد.

آیت‌الله ایمانی با تصریح اینکه امام خمینی(ره) نیز راه انبیاء را پیش گرفت و با استکبار مبارزه کرد، گفت: امروز همه به این نتیجه رسیده‌اند که حتی با مذاکره و گفت و گو هم نمی‌توان به استکبار نزدیک شد؛ زیرا استکبار تنها به دنبال دشمنی بوده است.

امام جمعه شیراز در ادامه همایش اربعین حسینی را از بزرگترین رویدادها برشمرد و گفت: خداوند در قرآن بر نماز تکیه دارد و آن را ستون دین معرفی می‌کند؛ اهل بیت(ع) هم زیارت اربعین را معادل نماز قرار داده است؛ این یعنی نماز ستون دین و زیارت اربعین ستون عترت محسوب می‌شود.

خطیب جمعه شیراز با بیان اینکه اربعین عامل معرفی حضرت امام حسین(ع) به جهانیان است، تاکید کرد که شاهد توسعه عاشورا و آرمان‌های عاشورا بین ملت‌های مظلوم جهان هستیم.

آیت‌الله ایمانی در بخشی از خطبه‌های نماز جمعه شیراز، ضمن قدردانی از مسئولان استان فارس در مواجهه با موضوع هفت آبان، گفت: در سال‌های گذشته هفت آبان زمینه‌ساز بی‌حجابی مطلق و گناهانی بود که انسان شرم دارد آنها را بیان کند.

او با اشاره به طرح شعارهای هنجارشکنانه در روز هفت آبان سال‌های قبل، گفت: امسال مسئولان بدون تحمیل هزینه به کسی، موفق شدند در مقابل موج تبلیغات گسترده‌ی رسانه‌های وابسته بایستند؛ هرچند امروز با دشنام آنان و ادبیات گاوچران‌ها مواجه شده‌اند اما حرکت برای خداوند موجب کسب آبرو و اعتبار است.

منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین