|
|
امروز: چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۲
کد خبر: ۱۸۵۹۸۸
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۶ - ۰۶:۲۰
شاید شما نیز جزو کاربرانی هستید که از سرعت پایین اینترنت خود اظهار ناخشنودی می‌کنند و درصدد یافتن علت و حل این مشکل هستند. در این گزارش به بررسی دلایل کاهش سرعت اینترنت و راه‌هایی برای افزایش سرعت آن می پردازیم.
 شاید شما نیز جزو کاربرانی هستید که از سرعت پایین اینترنت خود اظهار ناخشنودی می‌کنند و درصدد یافتن علت و حل این مشکل هستند. در این گزارش به بررسی دلایل کاهش سرعت اینترنت و راه‌هایی برای افزایش سرعت آن می پردازیم.

به سرعت پردازنده و سخت افزار دقت کنید:به سخت افزار به کاربرده شده در رایانه یا گوشی همراه خود توجه کنید.بسیاری مواقع،سرعت کم بارگذاری و دانلود در اینترنت به دلیل سرعت کم پردازنده و دیگر سخت افزارهای مربوط در رایانه و دستگاه‌های الکترونیکی است.

از یک تست سرعت استفاده کنید:برنامه هاو اپلیکیشن های بسیاری در فروشگاه‌های اینترنتی و آنلاین قابل دسترس هستند که سرعت اینترنت شما را اندازه گیری می کنند.البته چنین برنامه هایی، از ضریب بالای اطمینان برخوردار نیستند ،سعی کنید از منابع پرکاربرد در فروشگاه‌های آنلاین معروف استفاده کنید

.با سرعت اینترنتی خریداری شده خود مقایسه کنید: باید از مطمئن ترین برنامه موجود استفاده و برای اطمینان از عدد به دست آمده، چندین بار آن را امتحان کنیدو با میانگین سرعت اینترنتی که خریداری و بابت آن پول پرداخت می کنید، مقایسه کنید.

مودم وای فای را خاموش/روشن کنید:مودم وای فای هم مانند بسیاری از وسایل الکترونیکی پس از چند ساعت کارمداوم، نیاز به ریست شدن دارد تا بتواند با قدرت قبل، به کار خود ادامه دهد.

گذرواژه مودم وای فای راتغییر دهید: هر از گاهی گذرواژه مودم وای فای خود را تغییر دهید تا هر گونه خطر هک احتمالی را از بین ببرید.

جای مودم وای فای را عوض کنید:ممکن است علت کاهش سرعت اینترنت شما، دریافت سیگنال ضعیف از جانب مودم اینترنت شما باشد. بنابراین به منظور جلوگیری از سیگنال دهی ضعیف، جای مودم وای فای خود را عوض کنید. گذاشتن مودم وای فای در جایی که بلندتر و بالاتر است، کمک بسزایی در ارسال سیگنال می کند.

مودم قدیمی را کناربگذارید و مودم جدید بخرید:در صورتی که از زمان خرید مودم وای فای شما چند سال گذشته ، بدین معناست که باید مودم جدید بخرید. مودم های وای فای عمر مفید دارند و با گذشت این مدت، قدرت سیگنال دهی آن ها به شدت افت می کند.

مودم و کابل های اینترنتی را تمیز کنید:آلودگی هوا و گرد و غباری که روی مودم وای فای می نشیند، روی کیفیت سیگنال دهی مودم وای فای نیز تاثیر گذار است.

مودم در هوای گرم خوب کار نمی کند:از قرار دادن مودم وای فای روی دیگر وسایل الکترونیکی که گرما ایجاد می کنند، جدا خودداری کنید. مودم ها در مجاورت مستقیم با هوای گرم به خوبی کار نمی کنند.

VPN ها اغلب سرعت اینترنت را کاهش می دهند:برای افزایش سرعت اینترنت، از غیر فعال کردن هرگونه برنامه ای که به صورت VPN است، اطمینان حاصل کنید. این گونه برنامه ها به شدت سرعت اینترنت شما را کاهش می دهند.

از استفاده همزمان از چندین برنامه خودداری کنید:در صورتی که جزو کاربرانی هستید که عادت دارند همواره چندین برنامه را همزمان باز و استفاده کنند، باید بدانیدسرعت پایین اینترنت در دستگاه شما می تواند ناشی از همین موضوع باشد.

مرورگر اینترنتی خود را به‌روز رسانی کنید:در بسیاری مواقع، دلیل سرعت کم اینترنت ، مرورگر اینترنتی قدیمی‌ است که استفاده می کنید.

ازآنتی ویروس بهره ببرید:با نصب و به‌روزرسانی یک آنتی ویروس مطمئن، می توانید تا حد زیادی سرعت رایانه و اینترنت خود را افزایش دهید.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین