|
|
امروز: دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۳۹
کد خبر: ۱۸۵۹۷۱
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۶ - ۰۵:۰۰
پاری‌سن‌ژرمن با آمار فوق‌العاده‌ای در لیگ قهرمانان جلو می‌رود.
 پاری‌سن‌ژرمن با آمار فوق‌العاده‌ای در لیگ قهرمانان جلو می‌رود.

هفته چهارم رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا در شرایطی سه‌شنبه شب از سر گرفته شده که دو تیم پاری‌سن‌ژرمن و بایرن‌مونیخ، تیم‌های حاضر در گروه B این رقابت‌ها صعودشان به مرحله یک هشتم نهایی را مسجل کردند‌‌؛ البته شیوه‌ای که این دو تیم به یک هشتم نهایی رسیدند کاملاً متفاوت بود چون بایرن‌مونیخ با برد خفیف 2 بر یک برابر سلتیک در خانه به برتری رسید که گل اول آنها هم به شدت مشکوک به خطای هند بود.

در عوض اما پاری‌سن‌ژرمن هیچ فرصتی را در اختیار تیم اندرلخت نگذاشت و با برتری قاطع 5 بر صفر به کارش پایان داد. با این نتایج، پاری‌سن‌ژرمن بعد از انجام 4 بازی در این گروه 12 امتیازی شد و صعودش به مرحله بعدی را مسجل کرد.

بایرن هم که تنها شکستش در مرحله گروهی را مقابل همین پاری‌سن‌ژرمن متحمل شده با 9 امتیاز مسافر یک هشتم نهایی شد. با این حال از آنجا که دو بازی دیگر در مرحله گروهی باقی‌ مانده هنوز مشخص نیست کدام یک از این دو تیم به عنوان صدرنشین و دومی می‌رسند‌‌؛ هرچند با فرمانی که پاریسی‌ها دارند می‌روند بعید است صدر جدول را به بایرن‌مونیخ بدهند.

خط حمله وحشتناک
نکته‌ای که پیروزی و صعود پاری‌سن‌ژرمن به یک هشتم نهایی را پررنگ‌تر می‌کند این است که آنها از گل زدن سیر نمی‌شوند‌‌؛ پاری‌سن‌ژرمن که در بروکسل 4 گل به همین اندرلخت زده بود در پارک دوپرنس توانست 5 گل بزند تا بعد از 4 بازی تعداد گل‌های زده‌‌اش در لیگ قهرمانان اروپا را به عدد 17 برساند! آماری خیره‌کننده که به خوبی نشان می‌دهد این تیم چه زهری در پیشانی هجومی تیمش دارد.

البته این کل داستان نیست چون پاری‌سن‌ژرمن در هر 4 بازی‌‌اش در لیگ قهرمانان اروپا کلین‌شیت کرده و هنوز گلی نخورده است‌‌؛ نمونه‌ای کامل از تعادل مطلق در دل این تیم. پاریسی‌ها که همین تابستان نیمار را از بارسا و کیلیان امباپه را از موناکو خریده‌اند امیدوارند به رؤیایشان که فتح لیگ قهرمانان اروپاست برسند‌‌؛ رؤیایی که فعلاً با ارائه این بازی‌ها در دسترس است. «راستش را بخواهید پاریسی‌ها وقتی تصمیم به حمله می‌گیرند و می‌خواهند گل بزنند به یکی، دو تا قانع نمی‌شوند. وقتی آنها به تیم تو یورش می‌برند باید خوشحال باشی که به جای 5 تا گل به تو 3 تا گل می‌زنند». این بخشی از صحبت‌های سرمربی تیم اندرلخت است که ظاهراً از قبل پذیرفته هیچ شانسی برای برتری مقابل پاری‌سن‌ژرمن ندارد.

با این حال نکته‌ای که او بعد از بازی به آن اشاره می‌کند هنوز مهم‌تر است: «پاریسی‌ها این روزها بهترین تیم اروپا هستند. من فقط برای‌شان متأسفم که فینال لیگ قهرمانان اروپا هفته دیگر برگزار نمی‌شود وگرنه به راحتی می‌توانستند لیگ قهرمانان اروپا را ببرند». پاری‌سن‌ژرمن در این فصل با اونای امری، کمربندش برای رسیدن به فینال لیگ قهرمانان اروپا را سفت‌تر کرده‌‌؛ هرچند او سال پیش با بردن 4 بر صفر بارسلونا در پارک دوپرنس این امید را در دل هواداران به وجود آورد که می‌تواند تا فینال برود ولی برگشت خیره‌کننده بارسایی‌ها در بازی برگشت رؤیایشان را نقش برآب کرد. این تیم حالا در لیگ یک فرانسه پیشتاز است و با درخششی که در لیگ قهرمانان اروپا دارد به نظر می‌رسد یکی از مدعیان جدی فتح این دوره از رقابت‌هاست.

17
تعداد گل‌های زده پاری‌سن‌ژرمن در لیگ قهرمانان اروپا بعد از 4 بازی. پیش از این، رکورد در اختیار منچستریونایتد در فصل 1998-1999 بود که بعد از 4 بازی 16 گل زده بودند. در آن فصل شیاطین‌سرخ قهرمان شدند.

0
پاری‌سن‌ژرمن تنها تیم حاضر در لیگ قهرمانان اروپاست که هنوز هیچ گلی نخورده است.

5
پاری‌سن‌ژرمن دو بازی از 4 بازی‌‌اش را با اختلاف 5 گل برده است. قبل از اندرلخت آنها سلتیک را هم با این نتیجه شکست داده بودند.

2
پاری‌سن‌ژرمن در 15 بازی از 16 مسابقه‌ای که در همه رقابت‌ها به میدان رفته موفق به زدن 2 و یا بیشتر از 2 گل شده است. فقط 23 سپتامبر برابر مون‌پلیه صفر- صفر کردند.

53
در مجموع رقابت‌های این فصل، پاری‌سن‌ژرمن توانسته 53 گل بزند. 8 گل بیشتر از هر تیم بزرگ دیگری در 5 لیگ معتبر اروپایی.

10
مثلث کاوانی (4)، نیمار (4) و امباپه (2)، در این فصل از لیگ قهرمانان اروپا 10 گل زده‌اند. در بین 31 تیم دیگر این رقابت‌ها فقط چلسی (11) تعداد گل‌های زده‌‌اش در لیگ قهرمانان اروپا بیشتر از این مثلث بوده است. (البته تا قبل از بازی‌های چهارشنبه شب).

4
نیمار در هر 4 بازی‌‌اش در لیگ قهرمانان اروپا موفق به گلزنی شده است. این دومین رکورد خوب در این رقابت‌هاست چون در ماه آوریل-ژوئن سال 2015 توانسته بود در همین مدت 5 گل بزند.

منبع : خبر ورزشی
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین