|
|
امروز: جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۱
کد خبر: ۱۸۵۹۴۸
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۹:۵۲
دبیرکل پیشین سازمان ملل مدعی شد اظهارات «دونالد ترامپ» در مورد کره شمالی کاملا درست و مناسب است.
دبیرکل پیشین سازمان ملل مدعی شد اظهارات «دونالد ترامپ» در مورد کره شمالی کاملا درست و مناسب است.

به گزارش سی‌ان‌بی‌سی؛ «بان کی مون»، دبیرکل پیشین سازمان ملل، در اقدامی عجیب و پیش بینی نشده به حمایت از اظهارات جنگ طلبانه دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، در قبال کره شمالی پرداخت.

درحالیکه توییت‌های جنجالی ترامپ درباره کره شمالی با اعتراض و مخالفت بسیاری، حتی در میان نمایندگان جمهوری خواه، مواجه شده است، بان کی مون مدعی شد رئیس جمهور آمریکا حرف درست را می‌زند!

بان در مصاحبه با سی‌ان‌بی‌سی گفت: می‌دانم تفسیر‌های متفاوتی از آنچه ترامپ می‌گوید، می‌شود؛ اما پیام او کاملا روشن است: درحالیکه ترامپ آماده انجام مذاکره با کره شمالی است، اعلام می‌کند چنین رفتاری از جانب این کشور هرگز پذیرفتنی نیست.

او در ادامه افزود: پرزیدنت ترامپ یک پیام محکم و قاطع برای متوقف کردن کره شمالی منتشر کرده است. پیام کاملا درست و مناسب بود.

ترامپ اوایل اکتبر با انتشار توییتی اعلام کرد مذاکرات دیپلماتیک با «کیم جونگ اون»، رهبر کره شمالی، هدر دادن وقت است. در همین حال «رکس تیلرسون»، وزیر امور خارجه آمریکا، تلاش بسیاری برای برقراری ارتباط دیپلماتیک میان واشنگتن و پیونگ یانگ به کار بسته بود.

بان در ادامه سخنانش گفت: این بدترین شرایط امنیتی پس از پایان جنگ کره است که با آن مواجه هستیم. از برنامه ترامپ برای سفر به ۵ کشور آسیایی در این زمان بحران قدردانی می‌کنم. امیدوارم واشنگتن، سئول، توکیو و پکن بتوانند به یک استراتژی مشترک و صلح آمیز در قبال کره شمالی و متوقف کردن نقض قطعنامه‌های سازمان ملل دست یابند.

بان کی مون در اوایل سال جاری میلادی عزم راسخی داشت تا در انتخابات ریاست جمهوری کره جنوبی شرکت کند؛ اما سرانجام از این کار چشم پوشی کرد و در رقابت‌های انتخاباتی شرکت نکرد. بان اعلام کرد شخصا از دولت کره جنوبی درخواست کرده است موضعی قاطع و جدی در برابر کره شمالی در پیش بگیرد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین