|
|
امروز: پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۷:۰۱
کد خبر: ۱۸۵۹۴۴
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۹:۳۴
مدیرکل عتبات سازمان حج و زیارت گفت: خوشبختانه تردد زائران بدون روادید و گذرنامه نسبت به سال گذشته کاهش‌یافته است.
 مدیرکل عتبات سازمان حج و زیارت گفت: خوشبختانه تردد زائران بدون روادید و گذرنامه نسبت به سال گذشته کاهش‌یافته است.

محسن نظافتی با اشاره به اینکه خوشبختانه امسال شاهد تمکین مردم از قانون نسبت به سال گذشته بوده ایم، اظهار کرد: قطعا صدور بیش دو میلیون ویزای اربعین با توجه به فاصله ۹ روزه تا اربعین نشان می دهد که تعداد کسانیکه به دنبال خروج غیرقانونی بوده اند، کم شده است.

وی ضمن تقدیر از مشارکت مردمی و همکاری مسئولان در این زمینه، افزود: خوشبختانه زیرساخت های مناسبی در این زمینه نیز فراهم شد زیرا اگر نمی توانستیم ویزا و گذرنامه به موقع به زائران بدهیم، مردم هم تصور می کردند که می توانند از مسیر دیگری تردد کنند.

مدیرکل عتبات سازمان حج و زیارت با تأکید بر ضرورت حفظ این نظم تا پایان پیاده روی اربعین، خاطرنشان کرد: به ویژه در هفته آینده که طبیعتا جمعیت بیشتری به سمت مرزها رفته و از آن سو نیز زائرانی که حدود ۸۰۰ هزار نفر هستند، تصمیم به بازگشت دارند و نیازمند حفظ همین نظم هستیم.

وی تصریح کرد: افرادی که به هر دلیل بدون ویزا و گذرنامه تصمیم به حرکت به سمت مرزها را دارند، باید مدنظر داشته باشند که زائران زیادی با دریافت گذرنامه و ویزا به مرز مراجعه می کنند و حضور این افراد سبب می شود در تردد آنها نیز مشکل ایجاد شود.

نظافتی با بیان اینکه حضور این افراد سبب ایجاد ازدحام در مرزها می شود، افزود: همچنین این موضوع سبب خدشه دار شدن برنامه ها و ایجاد اشکال بین دو کشور شده زیرا مسئولان عراقی از مسئولان ایرانی تعهد گرفته اند تحت هیچ شرایطی هیچ ایرانی بدون گذرنامه و ویزا وارد عراق نشود.

وی با اشاره به اینکه اگر هنوز افرادی هستند که ویزا دریافت نکرده اند، سامانه سماح باز است و می توانند اقدام و به صورت قانونی به این زیارت بروند و برگردند، گفت: در این میان اگر افرادی که به هر شکلی ویزا دریافت کرده اند و یا از قدیم دارند، می توانند وارد سامانه شده و با پرداخت ۲۱ هزار تومان تحت پوشش بیمه قرار گیرند.

مدیرکل عتبات سازمان حج و زیارت با تأکید براینکه زائران به هیچ عنوان بدون بیمه وارد خاک عراق نشوند، تصریح کرد: زیرا در صورت وقوع حوادث هیچ هزینه ای به آنها پرداخت نمی شود.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین