|
|
امروز: پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۵:۳۵
کد خبر: ۱۸۵۹۱۶
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۶
نفت روز پنج شنبه در پی کاهش ذخایر نفت آمریکا با وجود رشد تولید این کشور و همچنین تحت تاثیر تداوم اجرای توافق کاهش تولید به رهبری اوپک، افزایش قیمت یافت.
 نفت روز پنج شنبه در پی کاهش ذخایر نفت آمریکا با وجود رشد تولید این کشور و همچنین تحت تاثیر تداوم اجرای توافق کاهش تولید به رهبری اوپک، افزایش قیمت یافت.

بهای معاملات برنت که قیمت پایه بازار بین المللی است، ۶۰.۵۹ دلار در هر بشکه معامله شد که ۱۰ سنت نسبت به قیمت نهایی معاملات چهارشنبه افزایش داشت. برنت از رکورد قیمت پایینی که در ژوئن امسال داشت، بیش از یک سوم رشد کرده است.

نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۲ سنت افزایش نسبت به روز گذشته، به ۵۴.۳۲ دلار در هر بشکه رسید و حدود ۳۰ درصد نسبت به رکورد پایین در ژوئن افزایش نشان می‌دهد.

خوش‌بینی کنونی بازار حاصل تلاش‌های اوپک و شماری از تولید کنندگان خارج از این سازمان برای محدود کردن عرضه به میزان حدود ۱.۸ میلیون بشکه در روز به منظور حذف عرضه اضافی و حمایت از قیمت‌ها است.

خالد الفالح، وزیر انرژی عربستان سعودی روز پنج شنبه در تایلند اظهار کرد که عرضه و تقاضا تعادل بیشتری پیدا کرده و ذخایر نفت جهانی رو به کاهش است و پایبندی اوپک به توافق کاهش تولید عالی بوده است.

طبق آمار رسمی، تولید نفت روسیه از ۱۰.۹۱ میلیون بشکه در روز در سپتامبر به ۱۰.۹۳ میلیون بشکه در روز در اکتبر افزایش یافت اما این کشور به توافق کاهش تولید پایبند مانده است.

در مجموع بازارهای نفت جهان با اندکی کمبود عرضه در ماه‌های اخیر روبرو شده‌اند که به کاهش ذخایر منجر شده است.

توافق کاهش تولید اوپک و غیراوپک تا مارس سال ۲۰۱۸ اجرا می‌شود اما تفاهم نظر فزاینده‌ای برای تمدید مدت آن تا پایان سال میلادی آینده وجود دارد.

قیمت‌های نفت در معاملات پنج شنبه از کاهش ذخایر نفت خام آمریکا با وجود رشد تولید این کشور مورد حمایت قرار گرفت.

اداره اطلاعات انرژی آمریکا روز چهارشنبه اعلام کرد ذخایر نفت در هفته منتهی به ۲۷ اکتبر، ۲.۴ میلیون بشکه کاهش یافته و به ۴۵۴.۹ میلیون بشکه رسیده است. اما تولید در همین مدت ۴۶ هزار بشکه در روز افزایش یافت و به ۹.۵۵ میلیون بشکه در روز رسید. تولید نفت آمریکا از اواسط سال ۲۰۱۶ بیش از ۱۳ درصد رشد کرده است.

گلدمن ساکس در یادداشتی برآورد کرد که تولید نفت آمریکا تا پایان سال ۲۰۱۷ به میزان ۰.۸ تا ۰.۹ میلیون بشکه در روز رشد می‌کند و به ۹.۶ تا ۹.۷ میلیون بشکه در روز می‌رسد که اندکی بالاتر از سطح تولید کنونی است.

طبق اعلام اداره اطلاعات انرژی آمریکا، این کشور در هفته گذشته ۲.۱ میلیون بشکه در روز نفت صادر کرده است.

اختلاف قیمت قابل توجه وست تگزاس اینترمدیت نسبت به برنت، صادرات این کشور را جذاب کرده است.

بر اساس گزارش رویترز، با وجود خوش‌بینی کلی، برخی از تحلیلگران نسبت به اطمینان بیش از حد به قیمت‌های بالاتر هشدار داده‌اند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین