|
|
امروز: پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۱:۵۱
کد خبر: ۱۸۵۸۸۵
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۵
وزیر خارجه انگلیس دیروزچهارشنبه در پاسخ به سوالات اعضاء کمیته امور خارجی مجلس عوام کشورش، گفت: به نظر من متعهد ماندن به برجام پیروزی فوق‌العاده‌ای برای دیپلماسی است.
روزنامه گاردین انگلیس روز پنجشنبه گزارش داد که بوریس جانسون وزیر خارجه این کشور هفته آینده با انجام سفری به واشنگتن تلاش خواهد کرد مقامات آمریکا را برای حفظ برجام متقاعد کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی تدبیر و امید؛ وی که همواره از برجام به عنوان یک 'پیروزی شگفت انگیز دیپلماسی' یاد می کند در این سفر برای صیانت از آن تلاش خواهد کرد سناتورهای آمریکایی را به گونه ای متقاعد سازد که نگذارند آمریکا از توافق هسته ای با ایران خارج شود.

وی همچنین در واشنگتن ضمن ترغیب مقامات آمریکایی برای پایبند ماندن به برجام، تلاش خواهد کرد دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا تحریم های جدیدی علیه ایران وضع نکند، چرا که چنین اقدامی از سوی آمریکا بی تردید و براحتی موجب به خطر انداختن این 'دستاورد شگفت انگیز دیپلماسی' می وشود.

ایرنا نوشت؛براساس این گزارش، وزیر خارجه انگلیس دیروزچهارشنبه در پاسخ به سوالات اعضاء کمیته امور خارجی مجلس عوام کشورش، گفت: به نظر من متعهد ماندن به برجام پیروزی فوق‌العاده‌ای برای دیپلماسی است، چرا که ایرانی‌ها برنامه هسته‌ای‌شان را در ازای پیشرفت‌های اقتصادی متوقف می کنند. پس این‌یک دستاورد قابل‌توجه است و باید آن را حفظ کنیم و نگذاریم آمریکا به هیچ وجه از آن خارج شود'.

جانسون در این خصوص گفت: 'با وجود اینکه ادامه کار برجام بدون آمریکا سخت‌تر خواهد شد، اما ما به برجام ادامه می‌دهیم و می‌خواهیم که دوستان آمریکایی ما در این پروژه باقی بمانند'.

وی اظهار داشت: در صورت کنار گذاشته شدن برجام، ایرانی ها بلافاصله کار غنی‌سازی اورانیوم خود را از سر خواهند گرفت'.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین